Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 30/06-2009, 23:21
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Pyntesteiner (av glass) som 'counters'/'bennies'

Jeg skal lede en Warhammer-kampanje etter ferien. Jeg har fått tips til å se på IKEA, men der hadde de sluttet å selge dem. Jeg vet de har sånne 'livssteiner' til å telle livene i M:tG, men jeg har fått litt større ambisjoner (og har sånn, bare jeg finner litt fler).

Jeg har tenkt å ha counters for:

FATE POINTS - jeg har sett noen sånne røde hjerter, det så kult ut

FORTUNE POINTS - tenker litt mindre, blå/grønne/rosa

INSANITY POINTS - jeg har lyst på gule, gjerne spraglet

Noen tips til hvor jeg kan finne sånt? Har søkt litt på nett, men det er mest husmorperler til å lage egne smykker av og de er litt i minste laget, og jeg skulle gjerne hatt skarpere og klarere farger.

Jeg skal ta en tur på Outland.
Gammel 1/07-2009, 07:41
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Standard Sv: Pyntesteiner (av glass) som 'counters'/'bennies'

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Noen tips til hvor jeg kan finne sånt?
Nille pleier alltid å ha et lite utvalg av pyntesteiner, i pakke på rundt 30, tror jeg. Jeg har kjøpt mine der. og ser at de har hver gang jeg er innom...

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 1/07-2009, 09:40
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Pyntesteiner (av glass) som 'counters'/'bennies'

Gavebutikker og litt større blomsterhandlere har det gjerne.
Gammel 1/07-2009, 15:14
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Pyntesteiner (av glass) som 'counters'/'bennies'

Jeg tror Europris har noe slikt, muligens også en god del hobby butikker. Du kan også kjøpe litt cernitt leire og lage dem selv. Hjerter finnes nok, men jeg har aldri sett slike steiner som er spraglet, men i hobby butikkene så har de ofte spraglete glass perler.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 1/07-2009, 15:39
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Her var det endel forskjellig.
(Jeg søkte bare på 'glassperler', og valgte den første og beste nettbutikken som dukket opp. Bedre/billigere alternativer kan garantert oppdrives med litt mer iherdig søkning)

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 1/07-2009, 15:50
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Tusen takk for alle tipsene! Jeg har sett litt på Europris, men det var et bittelite utsalg, så jeg kanskje skal prøve i Hønefoss. Nille har ikke falt meg inn i det hele tatt.

Den linken Morten sendte har jeg vært inne på, der hadde de sånne røde hjerter (som kan passe størreslsesmessig), men det andre der er for smått og stort sett for organisk i fargene/utseende. (De med skarpe farger er heller ikke glass, men dyre semi-edelstener).

Jeg skal også prøve Panduro, og titte innom Outland.
Gammel 1/07-2009, 16:28
Ursus sin avatar
Ursus Ursus er offline
Medlem

Outland i Trondheim har noe slikt hengende, men jeg er ikke sikker på hvor mye form utover "rund" det er på dem.

Jeg mener også at Avalon/Gotham/Dreamlands her oppe hadde en god del gamle slike, jeg skulle slått til og kjøpt noen poser billig da det var nedleggelsessalg.

Selv har jeg brukt "counters" i både Warhammer og enkelte andre rollespill de siste årene, som en fysisk påminnelse til spillere. "Hei, jeg har et Fortune Point jeg ikke har brukt, kanskje det er verdt å prøve det Swim-kastet en gang til.." Da har jeg hovedsaklig brukt poker-chips. Som Deadlands-entusiast inneholder min "Terninger og andre rekvisitta"-pose en haug pokerchips, binders i ymse farger og lignende, og å bruke pokerchips i ymse farger for å symbolisere Drama Dice i 7th Sea, Fortune Points i Warhammer og lignende funker fint for meg. Jeg brukte til og med røde, hvite og blå chips til Liv, Nerver og Tro under spilltesten av Okkupasjon, det funket fint siden de kunne "settes på spill".

Tror jeg har gjort lignende i andre spill også. Pokerchipsene funker for meg, men jeg skjønner godt hvorfor du kan tenke deg ting som ser mer "tematisk" ut.
Gammel 1/07-2009, 19:44
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Panduro her i Trondheim har det i alle fall. Og blomsterbutikker, selv om man ikke skulle tro det.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:41.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia