Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18/12-2009, 19:56
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Marsboere i Trondheim

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Problemet mitt med fremstillinger som Diaz' er arvesynden. "Vi" tok landet fra dem, sier han. Jeg kan ikke huske å ha tatt landet fra noen.
Eg har fleire problem enn eg orkar nemna med den typen retorikk som punch siterer, men dette er eit av dei.

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Land må gis tilbake
Dette er eit anna. "Tilbake" impliserer i denne samanhengen (slik eg ser det) ein kollektiv, genetisk fundert identitet som trumfar individet. Det er som om eg skulle ha meir rett til oljepengane enn Matthijs, fordi genomet mitt er så jævla norsk, og fordi eg ikkje har nokon unorsk "ij" i namnet mitt. Me kan då ikkje gje heile Europa tilbake til baskarane, fordi dei var her "fyrst", eller jaga ut inuittane frå Grønland (eller somaliarane frå Grønland i Oslo) fordi "dei norske" var der fyrst? Irredentisme er noko faenskap. Eg tykkjer absolutt at ein bør freista å endra historiske mønster av urettferd, særleg om dei har vorte etablerte gjennom systematisk statleg maktmisbruk, men ikkje ved å etablera normer der folk er representantar for etniske grupper primært og individ sekundært, og ikkje gjennom å hevda at aboriginarane har meir rett til å bu i Australia enn kvite australiarar, eller at kvite australiarar har meir rett til å bu i Australia enn australiarar med asiatisk opphav som er fyrste- eller annangenerasjonsinnvandrarar. Når marsbuarar har budd i Trøndelag ei stund, vert dei òg trøndarar...

Andre irritasjonar, meir stikkordsmessig:

Ideen om at "Europa" "bestemte seg" for å "ekspandera brutalt", heller enn at alle folkegrupper har det med å ekspandera som dei har teknologi og logistikk til... Førestillinga om oppdagingstida som noko unikt og vondarta.

Førestillinga om at den vestlege kapitalismen held folk i fattigdom; Handels- og produksjonsystemet vårt er urettferdig inntil det surrealistiske, og så lite berekraftig at det er apokalyptisk, men hadde folk i tredjeverda hatt ein høgare levestandard utan vestleg kapitalisme?

Til slutt vil eg gjerne sitera George Orwell:

"All left-wing parties in the highly industrialized countries are at bottom a sham, because they make it their business to fight against something which they do not really wish to destroy. They have internationalist aims, and at the same time they struggle to keep up a standard of life with which those aims are incompatible. We all live by robbing Asiatic coolies, and those of us who are "enlightened" all maintain that those coolies ought to be set free; but our standard of living, and hence our "enlightenment," demands that the robbery shall continue."
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 22/12-2009, 15:12
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Marsboere i Trondheim

Sitat:
Opprinnelig postet av Martichoras Vis post
"Tilbake" impliserer i denne samanhengen (slik eg ser det) ein kollektiv, genetisk fundert identitet som trumfar individet. Det er som om eg skulle ha meir rett til oljepengane enn Matthijs, fordi genomet mitt er så jævla norsk, og fordi eg ikkje har nokon unorsk "ij" i namnet mitt. Me kan då ikkje gje heile Europa tilbake til baskarane, fordi dei var her "fyrst", eller jaga ut inuittane frå Grønland (eller somaliarane frå Grønland i Oslo) fordi "dei norske" var der fyrst? Irredentisme er noko faenskap. Eg tykkjer absolutt at ein bør freista å endra historiske mønster av urettferd, særleg om dei har vorte etablerte gjennom systematisk statleg maktmisbruk, men ikkje ved å etablera normer der folk er representantar for etniske grupper primært og individ sekundært, og ikkje gjennom å hevda at aboriginarane har meir rett til å bu i Australia enn kvite australiarar, eller at kvite australiarar har meir rett til å bu i Australia enn australiarar med asiatisk opphav som er fyrste- eller annangenerasjonsinnvandrarar. Når marsbuarar har budd i Trøndelag ei stund, vert dei òg trøndarar...
Ingenting av det du skriver her anser jeg som relevant. Det er ikke snakk om hvilket individ eller folkeslag som har "rett" til et landområde. Men det er snakk om hvorvidt vi skal akseptere et system hvor folk (og individer) ikke har rett til ressursene i det landet de selv bor i - et system som opprettholder velstand for en viss del av planetens befolkning på bekostning av fattigdom, sykdom og død for en annen del. Historien har forsåvidt ikke noe med at det faktisk er slik nå, i dag.

Sitat:
Førestillinga om at den vestlege kapitalismen held folk i fattigdom; Handels- og produksjonsystemet vårt er urettferdig inntil det surrealistiske, og så lite berekraftig at det er apokalyptisk, men hadde folk i tredjeverda hatt ein høgare levestandard utan vestleg kapitalisme?
Ja.

Sitat:
"All left-wing parties in the highly industrialized countries are at bottom a sham, because they make it their business to fight against something which they do not really wish to destroy. They have internationalist aims, and at the same time they struggle to keep up a standard of life with which those aims are incompatible. We all live by robbing Asiatic coolies, and those of us who are "enlightened" all maintain that those coolies ought to be set free; but our standard of living, and hence our "enlightenment," demands that the robbery shall continue."
Dette kommer helt an på hva slags venstreparti eller -gruppering man snakker om. Verken kommunistene eller De Grønne for den saks skyld ønsker å opprettholde den gjeldende samfunnsstrukturen. Men dette er interessant lesning som har med dette å gjøre, og hva folk som kaller seg liberale egentlig vil: http://stopmebeforeivoteagain.org/stopme/chapter14.html
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 22/12-2009, 16:06
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Marsboere i Trondheim

Sitat:

Til slutt vil eg gjerne sitera George Orwell:

Hvordan kan vi "all live by robbing Asiatic coolies" samtidig som den vestlige kapitalismen ikke holder folk i fattigdom? Begge påstandene kan ikke være sanne på en gang.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:48.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia