Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17/05-2010, 09:36
Falkor Falkor er offline
Medlem

Standard Re: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Kristian A Bjørkelo Vis post
Tviler ikkje på motivasjonen... men å utgje eit nummer som abonnentar ikkje får, utan å gje beskjed til abonnentane? Det er berre ei lita krets som heng her på forumet. Eg er her sjeldan sjølv og oppdaga det no ved ei tilfeldigheit.

Det er kort og greit: Dårleg.
Den kritikken tar vi med oss, og det kunne vært gjort bedre. Som nevnt tidligere, har det ligget i kortene hele tiden - men saken er at jeg ikke sitter på verken e-post eller mobilnummer til halvparten av abonnentene våre - og da kan jeg ikke gi beskjed gjennom annet enn hjemmeside og forum. Dette kommer av at abonnentlistene er en samling av tre forskjellige lister, og den eneste vedlikeholdingen vi gjør å legge til nye (riktignok med e-post og telefon).

Man kan selvfølgelig si: Man burde slå opp alle man ikke har kontaktinfo til og sende sms for å si ifra. Dette mener jeg ville vært både en urimelig stor jobb for red.styret og for kontoret, både i arbeidsmengde og i pengebruk. Men de abonnentene som vi har e-post til, skal få beskjed. Bare la meg få hodet over vannet.

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Har tenkt det samme, og når man tar i betraktning alt bråket som har vært i hyperion i det siste så virker dette, i beste fall, som en ubegripelig dårlig beslutning.
Når det gjelder det som har skjedd i Hyperion, så la oss la det ligge.
Magasinet Pegasus ønsker ikke å ta noen del eller side i det som har skjedd.
Riktignok: Hyperion er utgiver, så vi kan umulig bruke Hyperions midler uten at vi sender til medlemsforeningene - og det er slik vi når svært mange gitt
budsjettrammene.

Vi ønsket også et samarbeid med The Gathering for å se hvor mange vi kunne nå der. Resultatet driver vi fremdeles og evaluerer - og det var selvfølgelig ikke alt som gikk helt slik vi hadde sett det for oss, men det er en annen sak. I kulissene skjer det mye utvikling i hvordan Pegasus planlegges og lages, og dette er uten tvil en læringsprosess for oss.

Dette kan godt ha vært en dårlig beslutning, uten tvil - men vi bestemte oss
tidlig for å ikke la konflikten som har vært, påvirke vårt arbeid der det ikke må.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Det som irriterer meg er at jeg gjerne ville hatt på papir den utgaven der jeg faktisk bidrar med noe...
Beklager Gru! Dette er min skyld, og skulle selvfølgelig vært gjort. Da eksamensperioden begynte forsvant det helt fra hodet mitt. Jeg skal sørge for at det gjøres på tirsdag!

Til slutt: Vi er et meget ferskt styre og det er mange ting vi ikke kommer til å gjøre riktig. Men forhåpentligvis så vil Pegasus bli enda bedre som et resultat.
Dette er en læringsprosess og vi er såpass ydmyke at vi setter stor pris på både forslag og tilbakemelding. Men, vi kommer ikke til å stå skolerett og beklage enhver avgjørelse, fordi den, etter vår mening, er fattet til det beste for både Pegasus og abonnentene.

Forøvrig: ha en flott 17. Mai

//Torgeir
Svar med sitat
Gammel 18/05-2010, 13:01
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Standard Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Jeg abonerer og jeg håper dette var siste gang noen gir ut Pegasus uten å gi ut Pegasus. Man snakker om trange økonomiske rammer, vel, nå vet man at man har noen vekt-messige rammer også, og jeg håper at man ikke overskrider denne vekt-ramma en gang til, slik at vi som er så sære og teite at vi ikke bor på Blindern også kan få lese bladet (uten å måtte sitte på lap-top eller laste ned og skrive ut ulovlig på jobb)
Gammel 18/05-2010, 16:09
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Som nevnt over, så er det ingen som har sørget for at bladet ble så tungt som det ble med overlegg. Det ble så tungt fordi halve bladet består av årets TG-magasin.
Som det også som nevnt flere ganger over fullt mulig å sende oss en e-post hvis du vil ha en kopi av bladet i posten. Da trenger du verken å lese på skjerm eller å skrive ut uten lov på jobben
Gammel 18/05-2010, 20:09
Falkor Falkor er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Bjørn Are Vis post
Jeg abonerer og jeg håper dette var siste gang noen gir ut Pegasus uten å gi ut Pegasus. Man snakker om trange økonomiske rammer, vel, nå vet man at man har noen vekt-messige rammer også, og jeg håper at man ikke overskrider denne vekt-ramma en gang til, slik at vi som er så sære og teite at vi ikke bor på Blindern også kan få lese bladet (uten å måtte sitte på lap-top eller laste ned og skrive ut ulovlig på jobb)
Kjære deg - jeg synes du svartmaler situasjonen. Hvis du leser tråden vil du finne ut at det du sier her ikke stemmer:

1) Peagsus har hittil blitt distributert til over 5000 TG-deltakere (av TG selv, ikke oss), i tillegg til 104 foreninger. Det er ikke snakk om at det ikke er gitt ut. Selvfølgelig ville vi ideelt ha sendt det til alle - men denne gangen måtte vi ta en upopulær avgjørelse.

2) Blindern eller ikke Blindern er irrelevant. Vi (redaksjonsstyret/Pegasus/Hyperion) har ikke distribuert noen Pegasus til Blindern eller omhegn, utover de som har gått til foreninger som holder til i det området. Du impliserer på en sarkastisk måte at vi har diskriminert abonnenter basert på hvor de bor, og dette stemmer ikke. Jeg håper forøvrig at Solgløtt har fått blader, slik at så mange av dere som møtes der får muligheten til å lese Pegasus

Vi ønsket ikke at det skulle bli slik - men nå gjør vi det beste ut av det. Vi skal selvfølgelig dokumentere det som har skjedd til kommende redaksjonsstyrer, slik at de kan ta produsere enda bedre utgaver

//Torgeir

Sist endret av Falkor; 18/05-2010 kl 20:22
Svar med sitat
Gammel 18/05-2010, 22:22
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: Re: Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Å ikke gi ut Pegasus til de som faktisk abonnerer på det er ikke bare trist, det er vanvittig dumt. Om noen medlemsforeninger av Hyperion har fått bladet er totalt irrellevant, så lenge de som faktisk abonnerer på bladet ikke har fått det.

Når det er sagt, så har jeg forstått det sånn at det nye redaksjonsstyret ble satt i en vanskelig situasjon, og jeg vil ikke klandre dem for det som har skjedd.
Svar med sitat
Gammel 19/05-2010, 00:19
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Rekner med at det har blitt sendt ut eksemplarer til alle medlemsforeninger, og om det skulle være noen som ikke er medlem av noen forening, men likevel abonnerer på bladet også har fått det.

Molde Spillklubb har gått blader, og delt ut til dei som ville lese og ville ha bladet
Svar med sitat
Gammel 19/05-2010, 09:23
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Falkor Vis post
Kjære deg - jeg synes du svartmaler situasjonen.
1) Peagsus har hittil blitt distributert til over 5000 TG-deltakere (av TG selv, ikke oss), i tillegg til 104 foreninger. Det er ikke snakk om at det ikke er gitt ut. Selvfølgelig ville vi ideelt ha sendt det til alle.
"Pondus-redaksjonen meddeler at neste nummer av Pondus blir dritsvært og megakult, og at man på grunn av formatet og vekta dessverre ikke kan distribuere det til abonentene, kun 104 utvalgte butikker, men håper at abonentene har forståelse for dette og fortsetter å abonere på Pondus"
Sitat:
Opprinnelig postet av Falkor Vis post
- men denne gangen måtte vi ta en upopulær avgjørelse.
Jepp, det gjorde dere, og det er jo bra at dere tør å ta de valgene dere mener er de rette. Nå gir jeg tilbakemelding på at jeg ikke er fornøyd med det valget dere faktisk tok, og håper med dette å påvirke dere til å ikke ta lignende valg i framtiden.

Forøvrig: lykke til med neste nummer, og skulle dere trenge artikler om Hærkampmiljøet/Historisk europeiske kamp-systemer igjen, er det bare å ta kontakt
Gammel 19/05-2010, 10:30
Falkor Falkor er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: Pegasus #15 - helt fantastisk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Bjørn Are Vis post
"Pondus-redaksjonen meddeler at neste nummer av Pondus blir dritsvært og megakult, og at man på grunn av formatet og vekta dessverre ikke kan distribuere det til abonentene, kun 104 utvalgte butikker, men håper at abonentene har forståelse for dette og fortsetter å abonere på Pondus"
Jepp, det gjorde dere, og det er jo bra at dere tør å ta de valgene dere mener er de rette. Nå gir jeg tilbakemelding på at jeg ikke er fornøyd med det valget dere faktisk tok, og håper med dette å påvirke dere til å ikke ta lignende valg i framtiden.

Forøvrig: lykke til med neste nummer, og skulle dere trenge artikler om Hærkampmiljøet/Historisk europeiske kamp-systemer igjen, er det bare å ta kontakt
Duly noted Første planleggingsmøte skjer allerede om et par uker

//T
Svar med sitat
Gammel 19/05-2010, 15:47
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sliter litt med Inges newspeak-takter på forumet for tiden... Det er jo bra man vil se fremover, og vektlegge det positive, men hallo kokkeliko.

Uansett: Jeg fikk Pegasus i posten - men det var ikke så veldig lett å kjenne igjen; det er et tykt datablad med en Pegasus-seksjon baki. Aner ikke hvorfor dette har blitt slik - det er nok av organisatoriske grunner, ikke for å glede Pegasus-leserne.

Innholdet i bladet er bra; jeg likte spesielt godt rollespillartiklene til Erlend (om RISK) og Maja (om friform). Kult at det settes fokus på homser i dataspill. (Sosiale/politiske/individpolitiske temaer i spillsammenheng er generelt kult).

Designmessig syns jeg det ser smooth og profft ut. Lettlest og luftig.

Illustrasjonene er varierende i kvalitet - jeg syns det bør nedlegges forbud mot å illustrere rollespill-artikler av typen "folk som sitter rundt et bord hvor det står en spillederskjerm og en haug med terninger".
Gammel 19/05-2010, 16:11
Nichlas Dalstein sin avatar
Nichlas Dalstein Nichlas Dalstein er offline
You may fire when ready. (Leder)

Det er også selvsagt mulig å komme innom våre kontorer i akersbakken 12 i Oslo å hente magasinet om det er ønskelig Det er bare hyggelig med besøk.

" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia