Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15/10-2009, 16:07
merilin merilin er offline
Starbuck

Standard Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Som en bemerkning kan jeg nevne at jeg personlig, og siden BT tok over sikkert også han, i forkant av hver eneste utsendelse av Pegasus har sittet og gjennomgått abonnementslistene manuelt i Excel for å sortere ut duplikater.
Leit at det har tatt sin tid med DSS/HyperSys, men når man kan sortere ut duplikater så kan man også sortere ut adresser som er feil eller som ikke eksisterer. Det burde selvfølgelig vært lett tilgjengelig å endre på dette i HyperSys, men når det ikke er det så må man finne en midlertidig løsning.

Jeg ønsker ikke å kritisere Pegasus for håndteringen av returer, men vil bemerke at det ikke er kun HyperSys det står på - selv om en slik løsning burde være på plass.

Jeg kan forøvrig ikke se at sittende generalsekretær mener å fordele skyld. Jeg regner med at intensjonen hans er å påpeke at det er ikke alt som når ut til medlemmene, det er en god del som kommer i retur. Dette er nok vanlig hos andre magasiner også, på grunn av folk som flytter uten å melde fra om adresseendring til Hyperion eller Pegasus.

#Edit: Ser at det har kommet svar allerede. Jeg er bare treig

Sist endret av merilin; 15/10-2009 kl 16:07
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:14
Playmo sin avatar
Playmo Playmo er offline
å det æ faan'm'ække kødd engang

Thumbs up Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av masae Vis post

Pegasus når ut til mange personer, men ikke på langt nær så mange som redaksjonen skal ha det til å være.
Men det er likevel et godt tilbud til de det når, det viser at Hyperion har aktivitet og bryr seg om sine interesser og at medlemmene finner flere som bryr seg om det samme. Uten bladet blir foreningen trist og klarer ikke vise hva som er hovedfokus for bladet.

Takk til redaksjonen som har jobbet så mange timer med bladet og alle de som har skrevet inn til bladet
Gammel 15/10-2009, 16:18
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av masae Vis post
Jeg har aldri skrevet eller ment at Pegasusgjengen gjør en dårlig jobb, og har heller ikke sagt at det er Pegasus' skyld at vi får alle de returene vi gjør.
Bra. Mulig jeg misforsto innlegget ditt.

Sitat:
Vi, som utviklere, har etter nesten hver utgave av pegasus sagt "Legg på abonnementnummer, brukernummer eller hva som helst på etiketten deres, send oss en oversikt over de som har feil adresse så skal vi fjerne de". Dette har blitt foreslått som nummer, strekkode eller hva som helst.

Det trenger ikke være en «drittjobb» å gjøre slikt, det kan være så enkelt som å ha et regneark med et abonnementnummer på hver linje.. sende til oss, så blir det fiksa. Dette er understreket mange ganger, men det har ikke skjedd.
Dette kan jeg aldri huske å ha fått høre. At det har "blitt understreket mange ganger" uten at jeg husker det stiller jeg meg noe tvilende til.

Med dersom det er så lett, stiller jeg gjerne opp på dugnad for å gå gjennom returer og lage liste over inaktive abonnenter. Dugnad med pizza og påfølgende øl er jo kjempestas.

Litt på sida kan jeg nevne at det i 2006 og 2007 til stor grad var Pegasusfolkene som sorterte ut duplikater i hele Hyperions medlemsmasse i fb.m. masseutsendelsene. Dette var en enorm jobb som hele Hyperion hadde nytte av.

Sist endret av Vokteren; 15/10-2009 kl 16:21
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:20
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av BT Vis post
Ja, men hovedproblemet er at Pegasus allerede drives økonomisk nøkternt
Kremt.
Fullfargetrykk tvers gjennom hele bladet...
Nøkternt?
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:25
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av aju Vis post
Vi, som utviklere, har etter nesten hver utgave av pegasus sagt "Legg på abonnementnummer, brukernummer eller hva som helst på etiketten deres, send oss en oversikt over de som har feil adresse så skal vi fjerne de". Dette har blitt foreslått som nummer, strekkode eller hva som helst.
Det er nå en gang utviklerne, ikke redaksjonen, som må putte et slikt nummer inn i databasen, og deretter sørge for at det havner på etikettene.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:25
Store My sin avatar
Store My Store My er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Jeg har slitt i en evighet med å få Pegasus til riktig adresse. Har hørt i flere år at DLS/DSS/Hypersys har dobbeltbrukere osv, men det skal alltid ordnes snart. Når kan det ordnes slik at vi som liker å kose oss med ekte kvalitet kan få bladet vårt?

Sitat:
Opprinnelig postet av Herman Vis post
Kremt.
Fullfargetrykk tvers gjennom hele bladet...
Nøkternt?
Det er vel det eneste som er påkostet i hele driften av bladet. De jobber så svetten spruter med minimalt med tilskudd og leverer et supert produkt.
Gammel 15/10-2009, 16:32
merilin merilin er offline
Starbuck

Standard Sv: Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av Store My Vis post
Har hørt i flere år at DLS/DSS/Hypersys har dobbeltbrukere osv, men det skal alltid ordnes snart.
Det har vært gjennomgang av dette et par ganger i år, selv har jeg gått gjennom tre runder og regner med at det fortsatt er noen få dobbeltbrukere der. Det er ikke så enkelt å sile ut absolutt alle.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:35
Store My sin avatar
Store My Store My er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av merilin Vis post
Det har vært gjennomgang av dette et par ganger i år, selv har jeg gått gjennom tre runder og regner med at det fortsatt er noen få dobbeltbrukere der. Det er ikke så enkelt å sile ut absolutt alle.
Jeg mener ikke at ikke det er silt bra nok, men jeg lurer på når datasystemene blir gode nok til at vi slipper alle dobbeltbrukerne. Det har vært masse styr med dette siden vi tok i bruk DLS for en del år siden. Jeg gleder meg til vi får DIS (det idiotsikre systemet).
Gammel 15/10-2009, 16:37
grethesofie sin avatar
grethesofie grethesofie er offline
Medlem

Jeg er veldig gjerne med på sortering og øl, har allerede gjort slike sorteringsjobber for Pegasus og forbundet som helhet i forbindelse med masseutsendelser tidligere helt gratis.

Deskoms beretning er sørgelig lesning og for meg er det tydelig at vi alle har en stor jobb å gjøre for å få skikk på Hyperion igjen. Jeg ønsker meg et forbund med masse aktivitet og kreativitet.

Vi fikk en flott ny formålsparagraf i fjor:
§ 1-2
Hyperion er en landsomfattende organisasjon for barn og ungdom som engasjerer seg i og skaper arenaer for de fantastiske fritidsinteressene.

Hyperions øverste mål er å skape en framtid der fantasi, kreativitet, spill og historiefortelling har en sentral plass i kulturliv og samfunn, og skal i forlengelsen av dette ivareta og videreutvikle den fantastiske kulturarven

Per i dag er det kun Pegasus og til dels sommerleiren som bidrar til at forbundet i det hele tatt oppfyller formålsparagrafen sin. Jeg ser frem til programforslaget og håper det gjør sitt for en mer fantasirik fremtid i Hyperion.

-Less is more
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 16:37
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

btw...
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:11.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia