Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Åpent forum > Markedsplass / Utleie

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 6/06-2011, 18:48
Gentlemaniac sin avatar
Gentlemaniac Gentlemaniac er offline
Medlem

Standard Star Wars-bøker fra West End Games

Hei! Jeg kunne tenke meg å plukke opp en del bøker til West End Games' gamle Star Wars-rollespill. Først og fremst en regelbok (helst den siste) og et lite knippe av de mest essensielle tilleggsbøkene. Hvis du har en bortimot komplett (eller bare diger) samling kan jeg nok ikke gi deg full pris for hele bunken, men jeg er innstilt på å betale bra for det jeg trenger. Jeg kan komme med en detaljert liste over hva jeg ser etter hvis noen er interessert.

Jeg er også veldig interessert i å hive meg på en gruppe som spiller.

Ta kontakt på gentlemaniac [æt] gmail [dått] com hvis du har et tilbud å komme med!

Sist endret av Gentlemaniac; 8/06-2011 kl 09:26 Begrunnelse: Tilføyd kontaktinfo
Svar med sitat
Gammel 8/06-2011, 10:25
frank frank er offline
Medlem

Standard Sv: Star Wars-bøker fra West End Games

Innledningsvis må jeg nesten beklage at jeg ikke kan løse problemet ditt. Kjøpte selv de gamle Star Wars spillene for ikke så lenge siden, og vil nok ikke skilles fra dem med det første. Klassiske spill som får alt for liten oppmerksomhet.

Jeg har bare et par tips. Hvis du har mulighet til å plukke opp førsteutgaven, så ikke tenk at det er et dårlig alternativ. Selv valgte jeg bevisst å gå for førsteutgaven over 2nd R&E, og har ikke angret på det. Jeg mener at hvis man går bak fasaden på de ulike utgavene, fremstår førsteutgaven som det beste og mest fokuserte spillet. Nå hjelper det selvsagt at jeg har spilt alle utgavene og greier å ta meg de beste bitene fra de senere utgavene når jeg spiller - men selv uten dette ville jeg ha valgt førsteutgaven. Og en merkelig ting med Star Wars d6 er at selv om man veldig gjerne ønsker mange tilleggsbøker, er det egetlig slik at når man har grunnboken og Star Wars Sourcebook har man egentlig alt man noen sinne kommer til å trenge.

Et alternativ til å kjøpe bøkene er å ta en titt på de ulike fanbøkene som ligger på nettet. Her f.eks:
http://krapz.free.fr/

Og så er det jo slik at alle d6 bøkene (ikke star wars, bare det generiske systemet) er fritt tilgjengelig. Her f.eks:
http://opend6.wikia.com/wiki/Open_D6_Resurrection_Wiki

Men mitt aller beste tips er å ta en skikkelig titt på MiniSix. Dette er en forenkling av det generiske d6 spillet, og etter min mening den beste versjonen av systemet som noen sinne har blitt utgitt. Hvis jeg noen gang skulle starte opp min Star Wars-kampanje igjen ville det ha blitt en blanding av d6 Star Wars 1st ed. og MiniSix. Ferdigheter, egenskaper og utstyr fra Star Wars, regler fra MiniSix. Men ikke bare det, minisix er et fantastisk generisk spill som kan brukes til det meste. Det viser Savage Worlds hva fast, furious, fun egentlig betyr.

Fritt tilgjengelig her:
antipaladingames.com/Mini_Six.pdf

Lykke til

Sist endret av frank; 8/06-2011 kl 10:26
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:48.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia