Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6/09-2010, 10:43
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Spillsalong: Invitation to Love

Sitat:
Opprinnelig postet av lost and lonely Vis post
Jeg ble lovet et rollespill.. men jeg fikk en uferdig bok, som kan bli et rollespill.
Vi endte opp med å måtte lage metode selv..

Skal lage en mer utfyllende forklaring i morgen..
Welcome to indie game design! Du betalte i hvert fall ikke for det uferdige produktet
Gammel 6/09-2010, 15:41
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Gnaaa ...

Veldig lite oppløftende å sitte i ei spillgruppe med uferdige greier, og føle seg svikta av en lat spillskaper.
og ikke bare det, men av en spillskaper som har gode visjoner med spillet sitt. En jente som blir sammenlignet med Emily Care Boss

Men klarte ikke utførelsen. Jeg føler for å si det til henne, men hun er jo jente, og jenter er elendige på kritikk, og det er kanskje derfor produktet er uferdig. (?)

Men hvordan skal man fortelle det til henne?
Jeg har lyst til å være litt sys-geek her, ødelegge systemet, og ta det jeg liker og gjøre noe nytt, og skrive det på engelsk, og vise det frem..

Æsj
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 6/09-2010 kl 15:56 Begrunnelse: i tilfelle noen ikke vet hvem Emily Care Boss er
Svar med sitat
Gammel 6/09-2010, 15:42
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs
Welcome to indie game design! Du betalte i hvert fall ikke for det uferdige produktet
nei.. men noen andre gjorde det..

Hun bruker kort i spillet, litt som Sjansekort. Jeg fikk en følelse av den modulen vi spilte i Itras By, hvor man var på scenen, og fikk beskjed om hva man skulle gjøre i løpet av den scenen..
Litt sånn, " i denne scenen skal dere vise følelsen kjærlighet" mens her var det "i denne scenen møter du til onde tvillingbror".

Vi endte med å tolke litt hvordan det var ment å spille. For det var det som manglet. How to play.
Slik vi leste det, var spillet ekstremt narrativistisk, makronivå på det høyeste, og det er jo ikke spennende.

Nå som jeg skal forklare hvordan spillet var, ser jeg at det er vanskelig. Spesielt da det ikke finnes en utgave av spillet på nettet. Dette er mer et spill man viser.. og jeg tror Karoliina sier noe smart til de menneskene som spiller dette spillet i Finland, som ikke står i boken.
Jeg antar at rollespillmiljøet i finland også kan bli litt "analt", sånn som det er her i Norge..

Men kortene i seg selv er kjempe kule, de skaper drama, de parodierer såpeoperaer, og de er rett og slett kjempe kule.
Jeg skulle ønske resten var like bra.
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 6/09-2010 kl 15:55 Begrunnelse: Think Think
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
spillsalong, spilltest, spilltesting

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:00.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia