Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Tegneserier og tegnefilm

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30/12-2010, 19:14
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Rasister sinte på Thor

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
(Nå er vi ganske langt ute på viddene, men det ser ut til å være greit for trådstarter )
Ja, herregud, samma for meg. Samtaler går dit de går.
Sitat:
Høy- og lavkultur er noe jeg både er og ikke er opptatt av. Jeg liker å tro at jeg bare "liker det jeg liker", men merker at jeg gjerne dras i retning snobbete/sære/elitistiske/"riktige" kulturuttrykk. Foretrekker Eddie Campbells selvrefererende skotske særheter med innebygd kunstdebatt framfor det meste tegneserieaktige. Liker Doris Lessing mye bedre enn Stephen King. Og er en artyfart-rollespiller på min hals, selv om jeg en sjelden gang hakker i stykker orcer.
Kjenner meg langt på vei igjen i det. Men nyter altså min McDonalds.

Sitat:
Samfunnsredningen var nok mest litt tøys fra min side. Det vil si, jeg tror nok at hvis alle spilte mer rollespill (av typen "samarbeid-og-lytt"-systemer), ville verden blitt et litt bedre sted. Men hvis alle holdt hverandre i hendene, ville det jo aldri blitt krig.
Der er vi nok på linje.

Skal hilse og ønske godt nyttår fra Agnetha.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 19:17
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Skal hilse og ønske godt nyttår fra Agnetha.
Hils tilbake!

Forøvrig lurer jeg plutselig på hvordan man faktisk redder samfunn. Altså, omveltninger skjer jo på så mange måter (f. eks. kupp), men redninger... de foregår strengt tatt ved valg av riktig styresystem (mao sosialdemokrati, som er det beste som fins i verden), nøysommelig administrering av ressurser, likhetstankegang osv.

Eller ved å drepe dragen som vil brenne ned landsbyen.
Gammel 30/12-2010, 19:19
Medlem

Sitat:
Hils tilbake!

Forøvrig lurer jeg plutselig på hvordan man faktisk redder samfunn. Altså, omveltninger skjer jo på så mange måter (f. eks. kupp), men redninger... de foregår strengt tatt ved valg av riktig styresystem (mao sosialdemokrati, som er det beste som fins i verden), nøysommelig administrering av ressurser, likhetstankegang osv.

Særlig det siste.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 19:41
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Sitat:
Hils tilbake!

Har et samfunn noen gang blitt reddet?

Og om man nå bestemmer seg for å drepe dragen, vil ikke da noen klandre deg for at du ikke forsøkte å forhandle litt først? Kunne kanskje ikke dragen ha utgjort en nyttig alliert i den pågående konflikten med orkene? Ja, du sier at du handlet med kongelig autorisasjon, men Hans Høyhet begynner å dra på åra, og ville gjort omtrent hva som helst for å få giftet bort datteren sin og sikret arverekkefølgen. Nå som han er gått bort, er det nok tid for å nedsette en granskningskommisjon...
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 19:44
hobgoblin hobgoblin er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Jeg har lenge hatt lyst på en Dr. Strange-film, jeg, uten å egentlig få noe annet enn en tegnefilm som forsåvidt er litt småtøff. Dessverre satser de nok ikke på Strange'rn, siden han aldri var med i Avengers.
Lurer på om dem hadde fått mer distanse ut av karakteren om dem gikk tilbake til trenchcoat designet dem brukte en tid.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 19:50
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Anders Nygaard Vis post
Har et samfunn noen gang blitt reddet?
Tjææææh... man kunne kanskje si at vårt samfunn ble "reddet" av ildsjeler som Wessel, Brun, Bjørnson, Wergeland og deres like. Eller man kan kanskje si at det ble "skapt" av dem. Og P.A. Munch og gjengen, så klart. For better or worse. Personlig hadde jeg likt meg like godt i en pan-Skandinavisk union. Eller noe.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 20:22
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Personlig hadde jeg likt meg like godt i en pan-Skandinavisk union. Eller noe.
Særlig hvis du mener "Pan" som i skogsguden. Vin og fløyter til alle!

Her har vi gått fra tegneserier til verdenspolitikk på ti-tolv poster. Det er spennende.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 20:46
Medlem

Sitat:
Personlig hadde jeg likt meg like godt i en pan-Skandinavisk union. Eller noe.
Jeg minnes ett forslag fra en økonom som gikk i den retning. Noe om at ett skandinavisk samarbeid kunne gå både den ene og andre trussel mot regionen i møte.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 20:54
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av hobgoblin Vis post
Jeg minnes ett forslag fra en økonom som gikk i den retning. Noe om at ett skandinavisk samarbeid kunne gå både den ene og andre trussel mot regionen i møte.
Er ikke med hvis det er en fersk nyhets/politisk referanse. Åkkesom; jeg kunne godt tenkt meg en pan-Nordisk forsvarsunion og blokk i EU, og et storskandinavisk felles land. Flere folk, større marked (for bl.a. rollespill og tegneserier), mer eller mindre samme språk og kultur + danske jenter. En win-win situasjon. Men skandinavianismen døde dessverre en gang på 1800-tallet.
Svar med sitat
Gammel 30/12-2010, 22:02
Medlem

Sitat:
Er ikke med hvis det er en fersk nyhets/politisk referanse. Åkkesom; jeg kunne godt tenkt meg en pan-Nordisk forsvarsunion og blokk i EU, og et storskandinavisk felles land. Flere folk, større marked (for bl.a. rollespill og tegneserier), mer eller mindre samme språk og kultur + danske jenter. En win-win situasjon. Men skandinavianismen døde dessverre en gang på 1800-tallet.
kan ikke si hvor gammelt det er, siden tidsfølelsen er alt annet en god (dagligdagse handlinger kan få meg til å huske 10 år gamle hendelser som om dem hadde skjedd samme dag). Minnes bare jeg leste en eller annen artikkel på nett som snakket om ett samarbeid som alternativ til EU eller noe i den dur.

denne artikkelen ser ut til å ha såpass ny dato at den er en kandidat:
http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2010708.ece

Sist endret av hobgoblin; 30/12-2010 kl 22:04
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia