Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6/02-2007, 17:08
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: [HolmCon] Hva spilte dere?

Even: jeg er helt enig med Matthijs. Jeg kaller det ikke "tullespill", men driver i bunn og grunn med det samme. Jeg lager en mengde små rollespill som jeg ikke legger veldig mye arbeid i, og som ikke skal "bli til noe". Det er lekent og ambisjonsløst, og hjelper meg å skjerpe greiene til de spillene som faktisk betyr noe. Det anbefales!

Og Even: jeg vil gjerne at du slipper vegringen og blir med på karusellen! Du har masse fint å bidra med, det vet jeg. Om du finner det tungt å komme igang, så skaff deg medskapere. Det kan få sparket igang det du sitter på bakbena med nå. Jeg stiller gjerne opp og lager noe sammen med deg. Det er det sikkert flere andre som vil også.
Gammel 6/02-2007, 17:40
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Ja. Det var en forbannet bra idè, Tomas. Jeg har faktisk tenkt det samme selv - at det hadde vært lettere å skrive sammen med noen.

Nå klarer jeg ikke vente til neste R.I.S.K. - jeg tror jeg blir nødt til å skrive noen spill før det.

Noen av disse idèene som frister noen: ???

Necromancer - et spill som tar for seg denne svært populære rolletypen og gir den mer kjøtt på bena. En kraftig, men enkel magimekanikk og enkle dramatiske konflikter.

Fotballklubben - et kampanjesystem, like mye som en serieromansåpe, for oss som ikke gjorde det noe særlig på fotballbanen. Fokus på ferdigheter og dramatiske karaktertrekk.

Øya - om sjørøvere i karibien, om deres samfunn og om behovet for å gjemme seg fra omverdenen. Om 2000 forsvunne båter mellom 1950-1970.

Tåken - om livet mellom

Gladiator - et gamistisk drama om liv, død, fangenskap og fellesskap.
Gammel 7/02-2007, 22:54
torkjetil torkjetil er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Even Tømte Vis post
Jeg synes all kreativiteten som har eksplodert rundt RISK, Holmcon og så videre er fantastisk, men vegrer meg for å være med på noe av det selv. Det er jo dumt. Men hva kan jeg gjøre med det?
Lysten må bli større en frykten Derfor tror jeg et tips kan være å lage et spill på det temaet du selv er mest gira å gjøre noe på akkurat nå. Og kanskje lage et relativt kort spill uten for mye dikkedarier? På Holmcon spilte vi en rekke rollespillpoesier som hver tok 15 minutter. Dersom en lager et stort og komplisert verk blir en gjerne aldri ferdig og så føles det skumlere og skumlere å offentliggjøre det, og det blir fort sånn at det alltid er noen ting en føler en bør rette på før det er helt ferdig...
Gammel 9/02-2007, 00:30
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Fotballklubben - et kampanjesystem, like mye som en serieromansåpe, for oss som ikke gjorde det noe særlig på fotballbanen. Fokus på ferdigheter og dramatiske karaktertrekk.

Gladiator - et gamistisk drama om liv, død, fangenskap og fellesskap.
Masse kuler ideer! Jeg likte spesielt godt de to jeg har sitert. Begge minner meg vagt om Streetfighter-rollespillet, som fungerer uforskammet bra. Jeg har ikke kapasitet til å være med på å lage dem, men jeg håper jeg får mulighet til å spille ett eller begge.

Sitat:
Opprinnelig postet av Even Tømte Vis post
Da jeg leste Tor Kjetils post, tenkte jeg likevel at jeg tror jeg i noen grad lider av kreativ frykt, og jeg vet at jeg har latt redselen for at andre skal synes ideen er teit og systemet håpløst stanse meg fra å prøve ut akkurat de ideene jeg har lyst å gjøre noe på.
Bra tips fra Matthijs og Tomas. Og selvsagt, du har ingen grunn til prestasjonsangst, du er jo dødflink. Men det vet du at jeg synes.

Sist endret av Magnus Jakobsson; 9/02-2007 kl 00:40
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
holmcon, rollespillpoesi

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia