Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/05-2008, 15:18
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Standard Sv: Nørwegian Style: Bloggen!

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Siden jeg postet spillet kommer disse til min mail. Litt synd at de ikke går til Magnus sin isteden, men uansett:

"New comment on your post #37 "Until We Sink"
Author : Max Lambertini (IP: 84.222.104.59 , host-84-222-104-59.cust-adsl.tiscali.it)
E-mail : max.lambertini@gmail.com
URL : http://roleplaying.it
Whois : http://ws.arin.net/cgi-bin/whois.pl?...=84.222.104.59
Comment:
Hi! I'm the guy which posted an article in Italian about Norwegian Style Roleplaying. A week ago I got to play "Until We Sink" at a local con. I liked this game a lot, and surely I'm going to play at a dinner with non-roleplaying friends. I loved its semplicity and its depth. Bravo!
Wow! Jeg forstod det ikke med en gang, men han har jo også postet en lang anmeldelse av Inntil vi synkerhttp://roleplaying.it! Og i tillegg er spillet tydeligvis oversatt til italiensk av en annen fyr! Morsomt!

Svar med sitat
Gammel 9/05-2008, 10:21
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Magnus Jakobsson Vis post
Wow! Jeg forstod det ikke med en gang, men han har jo også postet en lang anmeldelse av Inntil vi synkerhttp://roleplaying.it! Og i tillegg er spillet tydeligvis oversatt til italiensk av en annen fyr! Morsomt!
Jeg ba faren min, som kan en del italiensk, oversette:

----

Until We Sink ("Helt til synke")

En anmeldese av et spill "Norwegian-Style"

For ca en uke siden gjorde jeg et hopp til Minimod. (?)

Blandt de saken jeg hadde forhåndsbestemt meg for å delta i var “Helt til synke”, dvs den italienske versjonen av "Until We Sink".

I mellomtiden, Intanto, ne “gjør jeg meg den fordeln” å takke Nicola Ferrari fra Flying Circus, å for å invitere ham til å legge sin oversettelse online.

Han har virkelig gjort en flott jobb, både fra oversettelsessynspunkt og når det gjelder det grafiske.

Etter de nødvendige takksigelser, her er “kjøttstykket/ fettet” (hovedsaken?) Hvordan er dette spillet?

Første å viktigste inntrykk: "Until We Sink" er et spill som kan spilles stille og rolig også en kveld blandt venner..

Det krever inge spesiell forberedelse, det krever ingen (spill?)leder – det har man ikke bruk for – og e, enda bedre: un neo fita (vet ikke oversettelse) kan kanskje ha det enda mer morro enn en grognard (??) som lever på D20, nivåene og px (??).

La oss ikke undervurdere det “normale” publikum. : visse spill, enkle, raske og begrensede, kan oppnå suksess.

Så, til spillet, det er relativt enkelt

La sinossi (??), shvis dere ikke har lest den opprinnelige nedlastbare pdf-en er som følger:

(.. dette kan dere vel godt selv? oversetter om ønskelig senere)

Sagt på denne måten: dette virker ikke så spesielt. På et par timer utvikler det seg en vev, tett av historer og relasjoner mellom personene

Den eneste begrensningen som jeg kan finne ved spillet er at ved slutten il fatto (handlingen/ faktumet ??) å måtte finne mening i alle de gjenværende hendelser kan synes å gi litt “tvungne” resultateter, slik var det i vår demo: intrikat historie tett og interessant helt til et par hendelser før slutten, litt tirata (dratt ut? langtrukkent?) mot slutten. Men jeg tror at det er oss, med vår rollespillbakgrunn å ødelegge slutten.

Bortsett fra dette anbefaler jeg varmt dette spillet enten som alternativt gdr (gioco di role? Rollespill?) fiks ferdig eller som et spill blandt venner for å live opp en kveld.
Svar med sitat
Gammel 9/05-2008, 10:48
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
un neo fita (vet ikke oversettelse) kan kanskje ha det enda mer morro enn en grognard (??) som lever på D20, nivåene og px (??).
"Neo fita" er nok det samme som "neophyte", nybegynner. "Grognard" betegner gamle, hardbarka (brett)spillere*. Og "px" må vel være "xp", bare at italienerne setter ordene i motsatt rekkefølge.

* Opprinnelig betegnet ordet franske infanterister i 1. verdenskrig.
Gammel 9/05-2008, 11:16
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Sitat:
Jeg ba faren min, som kan en del italiensk, oversette:
Hils ham fra meg og si takk!

Svar med sitat
Gammel 10/05-2008, 21:08
matthijs sin avatar
Medlem

De franske pandapiratene skriver litt om Den Endeløse Metaspiralen her. Noen der har spilt Dark Heresy kombinert med Inntil Vi Synker, såvidt jeg kan forstå.
Gammel 17/05-2008, 17:15
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

"Je confirme que ce site est super interessant."

Hehe. Sjokk at disse navlebeskuende metagreiene appellerer til franskmenn...
Svar med sitat
Gammel 19/05-2008, 11:38
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Noen der har spilt Dark Heresy kombinert med Inntil Vi Synker, såvidt jeg kan forstå.
Google oversetter den franske forumposten:
I confirm that this site is super interesting. Like a lot of games are really too struck out in my view to something other than mini games, I have adapted some to play with classic games.

Thus, the portion of Dark Heresy incorporating the principle of until we sink (available on the same site) was really excellent and I think I am reservirai the opportunity to conv.

/google

...Dark Heresy med Inntil vi synker?? lol.

Men, jeg elsker Nørwegian Style!
Gammel 19/05-2008, 17:21
matthijs sin avatar
Medlem

Da har vi den første rollespillpoesien lagd av en utlending, såvidt jeg vet:

http://www.story-games.com/forums/co...&page=1#Item_0
Gammel 28/05-2008, 11:19
matthijs sin avatar
Medlem

Jeg har lagt ut Catherine, som et svar på en utfordring fra Tomas. Catherine er en jente med Down's syndrom; Chris er faren hennes. Spillet tar for seg noen scener fra livet deres sammen.
Gammel 28/05-2008, 12:18
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Jeg har lagt ut Catherine, som et svar på en utfordring fra Tomas. Catherine er en jente med Down's syndrom; Chris er faren hennes. Spillet tar for seg noen scener fra livet deres sammen.
uh, deprimerende spill

Litt sånn lady og otto. Og trist slutt Jeg merker at jeg må bruke mange triste smileys, jeg tror jeg vil prøve denne poesien snart.

Bokmerker

Emner
nørwegian style, spilldesign

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:29.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia