Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Tegneserier og tegnefilm

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/07-2008, 15:51
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Standard Re: [Trailer] Watchmen er her!

Bra poeng, Even.

Når det gjelder graphic novel for å skille på at det ikke er en humorserie, så ville det betydd at Fantomet, superheltserier, Tarzan osv er graphic novels, selv når de opptrer i hefteform, eller i avisstriper. Tviler på at mange ville være enig i at en avisstripe er en graphic novel.

Tegneserier heter comics på engelsk, sånn er det bare. Ordet betyr mer enn "morsomhet" nå. Film heter film på norsk, selv om det egentlig er betegnelsen på råfilmen. Man setter også film i kameraet sitt. Så det hadde vært mer hensiktsmessig med et eget ord. Men det har vi ikke. Too late now.

Hvis man skulle innført et eget engelsk ord for tegneserier, bør det være et ord som kan brukes om alle tegneserier, altså for hele mediet. Ikke et eget ord for morsomme tegneserier og et eget for ikke-morsomme. Eller et eget for bra og et eget for ikke-bra. Eller et eget for lange og et eget for korte. Osv. Og i hvert fall ikke ett som er oppfunnet for å hinte til at det er en annen kunstart enn det egentlig er.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 28/07-2008, 18:20
hobgoblin hobgoblin er offline
Medlem

Standard Sv: Re: [Trailer] Watchmen er her!

er vel derfor en får rare blikk når en driver å leser tegneserier som godt voksen rundt om.

eller at folk får bakoversveis når en anime serie tar for seg ganske vanskelige tema som eksistens og definisjonen på menneske.
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 10:00
MarkusML sin avatar
MarkusML MarkusML er offline
Medlem

mmmh, ny trailer ute igjen
http://www.cinematical.com/2008/11/1...r-has-arrived/

Det som jeg er mest bekymret for i filmen, er slutten. De kan forandre på en god del før jeg vil reagere så mye som jeg vil reagere på OM de har laget en ny slutt.

Har hørt en god del rykter, som mer eller mindre er skuffende. Forhåpentligvis så vil ikke zack Snyder vike fra slutten, om han gjør... så må det bli protest!
:3
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 10:05
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av MarkusML Vis post
Takk for tips!
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 16:13
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

...og i HD: http://movies.yahoo.com/feature/watc...ml?showVideo=1

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/11-2008, 16:34
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Sv: [Trailer] Watchmen er her!

Har vi ikke gjort oss ferdig med comic VS graphic novel debatten ennå?
Ellers så ble jeg gledelig overrasket over at de brukte Philip Glass' overtyre til Akhnaten i første halvdel av traileren.
Gammel 14/11-2008, 17:24
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Det er ingen som har postet noe nytt i den debatten.

Jeg ser at vi fortsatt ikke har klart å komme oss over på den andre siden av the Uncanny Valley (eller det Skumle Søkket, som jeg har hørt det bli kalt på norsk). Hvorfor ikke heller ha en virkelig skuespiller når Dr. Manhatten snakker i nærbilde? Hodet hans er jo helt normalt utenom fargen.
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 18/11-2008, 09:27
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

heh, fordi han ville se...malt ut?

- Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 18/11-2008, 09:35
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

haha, blue man group haha arrested development (som også snart får film sannsynligvis)

Jeg leste igjennom watchmen igjen igår og jeg bare gleder meg helt sinnsykt til filmen. YES. ÅH DET BLIR SÅ BRA.
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Gammel 18/11-2008, 12:54
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Magnar Müller Vis post
YES. ÅH DET BLIR SÅ BRA.
Endelig et entusiastisk utsagn!

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
alan moore, dave gibbons, tegneseriefilmer, tegneserier, watchmen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:32.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia