Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/02-2009, 20:57
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Hm. Tja, si det. Jo, det var en haug Blue Planet-bøker en gang i høst. Har ikke klart å lese noe særlig i noen av dem. Minnet meg om hvorfor jeg ikke kjøper så mye rollespillbøker.
Har veldig mange bøker jeg ikke har lest enda, men jeg kommer gjennom dem sakte men sikkert. Liker å vite at det alltid er noe nytt og spennende som venter

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 28/02-2009, 21:07
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
Har veldig mange bøker jeg ikke har lest enda, men jeg kommer gjennom dem sakte men sikkert. Liker å vite at det alltid er noe nytt og spennende som venter
[KRÆIIIIIIZIIIII BRAANNNNNFAKKEL!]Joa, men lizzom... det finnes andre slags bøker også, og de er som regel ganske mye bedre skrevet, redigert og illustrert; pluss at de ofte inneholder ting man kan ha nytte av å vite. [/KRÆIIIIIIZIIIII BRAANNNNNFAKKEL!]

Sist endret av Ole Peder Giæver; 28/02-2009 kl 21:07
Svar med sitat
Gammel 28/02-2009, 22:13
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
de ofte inneholder ting man kan ha nytte av å vite
Ein av grunnane til at eg stort sett kjøper rollespelbøker med høg research-standard og litteraturlister (altså, GURPS-bøker)
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)

Sist endret av Martichoras; 1/03-2009 kl 17:20 Begrunnelse: bøker, ikkje grupper
Svar med sitat
Gammel 28/02-2009, 23:18
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Martichoras Vis post
Ein av grunnane til at eg stort sett kjøper rollespelgrupper med høg research-standard og litteraturlister (altså, GURPS-bøker)
Det er tydelig at Jone er en skikkelig blodkapitalist. Hvor mange rollespillgrupper eier du nå? Kjøper du spillerne ut av gruppa i en hostile takeover, eller ansetter du dem som spillere på heltid?

Kanskje han outsourcer gruppene til India, jeg har hørt at det skal være mest økonomisk gunstig.
Gammel 1/03-2009, 01:29
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Venter på at eg skal få T2013(brusdagsgave)
Og så har eg bestilt meg: 3:16 Carnage Amongst The Stars som eg er litt spent på.
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 17:25
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Temple Vis post
Det er tydelig at Jone er en skikkelig blodkapitalist. Hvor mange rollespillgrupper eier du nå? Kjøper du spillerne ut av gruppa i en hostile takeover, eller ansetter du dem som spillere på heltid?

Kanskje han outsourcer gruppene til India, jeg har hørt at det skal være mest økonomisk gunstig.
Det er jo spelarane som er realverdien i gruppene - eg kjøper rollespelgrupper som er underprisa i marknaden, slaktar dei og sel spelarane stykkvis. Det gjev ein grei liten profitt. Om gruppa framleis har eit godt omdøme etter "omstruktureringa", driv eg dei vidare med asiatiske spelarar.

I det siste er det mange som har investert i rollespelgrupper, av di dei vert rekna som ei trygg pengeplassering i nedgangstider, så no er det vanskelegare å finna underprisa grupper.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 1/03-2009, 21:32
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Jeg fikk Kindred of the East: Shadow Wars av Anja i dag

Skaperen av Brent Jord

Sist endret av omega1no; 1/03-2009 kl 21:32
Svar med sitat
Gammel 4/03-2009, 00:06
Ursus sin avatar
Ursus Ursus er offline
Medlem

Hmmm, det er vel fort Dark Heresy-hovedboka jeg fikk i gave og Shades of Empire til Warhammer FRP. Lenger tilbake enn det blir det fort en del eldre spill jeg plukket opp fra Avalon/Gotham i Trondheim før nedleggelsen, dvs langt i fra "nye" bøker. Deriblant det meste jeg manglet av Kindred of the East (Dvs, to tredjedeler av alt som ble publisert til det, bortimot...) Den der samlemanien er skadelig for bokhylleplassen når jeg snubler over lave priser. Særlig når det gjelder spill jeg i realiteten neppe noensinne kommer til å bruke til noe fornuftig.

Sist endret av Ursus; 4/03-2009 kl 00:07
Svar med sitat
Gammel 4/03-2009, 05:25
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Jeg har også samlemani og en tendens til å gå amok når jeg finner bøker på tilbud. Jeg kjøpte en eske på Arcon et år som var så stor og full at vi måtte være flere personer for å få den ut i bilen. Jeg liker bøker.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 5/03-2009, 20:06
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Hva er den nyeste rollespill boken du fikk deg?

Jeg fikk Dog of War til nye World of Darkness i posten i dag. Jeg kjøpte den på Amazon. Den virker som en bra bok.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:54.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia