Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 17/03-2010, 16:10
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Dominion

Lurer på om det er flere som har prøvd kortspillet Dominion? Det er et ganske finurlig spill der man bygger stokken underveis og kortene som er tilgjengelige gjør spillet forskjellig fra gang til gang.

Har spilt dette med to magicspillere i det siste og det var en dårlig idé.

Sist endret av HOT; 18/03-2010 kl 09:20
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 04:39
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard Sv: Domnion

Prøvde det et par ganger på sist Arcon. Det var et morsomt spill. Fikk litt inntrykk av at man kunne komme langt hvis man bare så en eller to combo'er og kjørte hardt på det. Jeg spilte bare 2 spillere, er det mulig med fler? Fikk også litt inntrykk av at det var vanskelig å ta igjen en ledelse når en spiller hadde begynt å dra bittelitt ifra.
Men så kan man jo variere ganske mye hvilke kort som skal være med og kjøpe tilleggsett og greier.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 08:40
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Det jeg liker best med det, er at man kan spille en kortversjon (pun not intended) hvis man ikke gidder å sitte hele kvelden. Spillet er liksom så langt og komplisert som man vil det skal være.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 09:05
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: Domnion

Dominion spilles ukentlig på Fantasiforbundets spillkvelder. Jeg liker dynamikken i spillet veldig godt. Maja: Finnes det noe langspill? Jeg synes aldri spillet varer lenger enn 30 minutter jeg. Har vært borti runder på 10 minutter, selv med fire spillere. Det er jo også noe av det kule. Om noe var totalt ubalansert en runde kan man bare endre balansen ved å bytte ut noen av kortene før man spiller neste. Også får jeg litt civ/homm-følelsen... "bare eeeeen runde til".
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Gammel 18/03-2010, 09:13
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Domnion

Sitat:
Opprinnelig postet av Magnar Müller Vis post
Maja: Finnes det noe langspill? Jeg synes aldri spillet varer lenger enn 30 minutter jeg. Har vært borti runder på 10 minutter, selv med fire spillere.
Nå har jeg bare spilt det tre ganger, og da med begrensede regler, og vi har ikke brukt alle kortene. Det KAN ta dritkort tid, tror den raskeste runden vår var 20 minutter, men da inkluderer vi dopauser og øldrikking inni der.

Ifølge han som eier spillet kan man spille lenger ved å bruke alle kortene, ha andre regler for når spillet er over, osv.

Svar med sitat
Gammel 19/03-2010, 12:48
ptalatas ptalatas er offline
Desisjonskomiteen

Det finnes jo masse ekspansjoner til spillet, i tillegg til flere måter å spille hovedspillet på, så det går sikkert ann å drøye det ut. Vi kjøpte det inn til SSF mye for å bygge bro mellom brett og kortspillerne (les magic) i foreningen. Og det er mange som synes det er flott spill. Men rent personlig og subjektivt, så synes jeg Dominion er noe av det verste jeg har spilt. Bra folk er forskellige. Det samme med Munchkin, uten sammenligning forøvrig.
Svar med sitat
Gammel 19/03-2010, 17:21
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Dominion

Jeg synes egentlig ikke at spillet er spesielt givende i seg selv, men det er artig tidtrøyte. Hadde det eksistert som et flash-spill eller lignende på nett, hadde jeg sannsynligvis sittet og spilt mot computeren i ca 1000 timer bare fordi det er lettere avhengighetsskapende i stilen.

Jeg vet altså ikke helt hvorfor jeg liker det, men det gjør jeg. Munchkin også.

Svar med sitat
Gammel 19/03-2010, 18:09
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Re: Sv: Dominion

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Jeg synes egentlig ikke at spillet er spesielt givende i seg selv, men det er artig tidtrøyte. Hadde det eksistert som et flash-spill eller lignende på nett, hadde jeg sannsynligvis sittet og spilt mot computeren i ca 1000 timer bare fordi det er lettere avhengighetsskapende i stilen.
Værsågod: http://www.brettspielwelt.de/Spiele/Dominion/
På Brettspielwelt kan du spille Dominion gjennom et Java vindu.

Jeg synes det er et finurlig spill og ikke minst fordi spillet endrer seg totalt alt etter som hvilke ti kort som ligger ute. Hvordan kortene spiller sammen og virker i stokken endres dermed fra gang til gang.
Gammel 19/03-2010, 18:21
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Dominion

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Værsågod: http://www.brettspielwelt.de/Spiele/Dominion/
På Brettspielwelt kan du spille Dominion gjennom et Java vindu.
Gisp! Bare synd at jeg ikke kan tysk...

Svar med sitat
Gammel 19/03-2010, 18:30
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Re: Sv: Re: Sv: Dominion

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Gisp! Bare synd at jeg ikke kan tysk...
Det er sant, men det foregår halvveis på engelsk og kortene er vel på engelsk....

Sist endret av HOT; 19/03-2010 kl 18:34
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
brettspill, dominion, kortspill

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia