Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/02-2013, 20:39
Rebekka Rebekka er offline
Medlem

Standard Rollespill/laiv for 11-åringer?

Hei dere! Jeg spilte mye rollespill i min ungdom, men det er så lange siden.... Nå har jeg en sønn på 11 år som er VELDIG opptatt av magi, alver, rollespill og rollelek. Vi har spilt litt barnerollespill som jeg fant på nett (Jack og bønnestengelen ol.) da han var litt yngre, men nå tenkte jeg det passet å introdusere ham for noen som virkelig kan vise ham rollespill, laiv eller med terninger, så han får den gode opplevelsen. Har dere noen tips om hvor vi kan finne en barnegruppe i Gardermoen-Osloområdet?
Svar med sitat
Gammel 11/02-2013, 21:01
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Rollespill/laiv for 11-åringer?

Hei Rebekka! Velkommen hit!

Se her: http://eventyrspillet.wordpress.com

Starter opp ei ny gruppe onsdager klokka 16.30 den 27.februar, på Trikkehallen, Kjelsås. Vi vil spille hver uke til samme tid. Positivt samspill og masse moro! Det er med 11-12-13 år gamle gutter. Alle er nye og vil prøve rollespill. Sønnen din er velkommen om det passer.

Om det ikke passer kan vi kanskje finne plass til ham i en av de andre gruppene. Har grupper hver ukedag. Se på nettstedet.

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 11/02-2013 kl 21:16
Svar med sitat
Gammel 11/02-2013, 21:46
Rebekka Rebekka er offline
Medlem

Supert! Takk for raskt svar. Skal titte på lenken, for Kjelsås er litt kronglete for oss.
Svar med sitat
Gammel 11/02-2013, 23:21
Medlem

Det har foregått andre steder i byen før (Sagene, Nøklevann, Vinderen ...), men akkurat de siste årene har jeg kjørt mine grupper på Trikkehallen, Kjelsås, like ved Teknisk museum. Et bra sted for rollespillere å være!

Vi kjører Fabula der hver uke, med unge spillere i flere grupper:
http://eventyrspillet.wordpress.com

Vi kjører Sommerspillet (bruker Fabula) der, med unge spillere flere uker i sommer:
http://sommerspillet.wordpress.com

Vi kjører Oskenatt der (bruker Fabula), med voksne spillere en hel dag rundt juletider:
http://oskenatt.wordpress.com

Hvem vet hva mer vi kommer til å gjøre ...
Gammel 18/02-2013, 10:41
Medlem

Minner om at vi starter opp ei ny spillgruppe onsdag i neste uke. Alle 10-14 åringer, jenter og gutter, som bor nær Kjelsås i Oslo, er velkomne til å bli med.

Vi spiller Fabula hver eneste uke, hele skoleåret, onsdager klokka 16.30-18.45. Akkurat denne gruppa vil spille en episk kampanje om alvene i Luhmanna, med tøffe roller som blir kastet ut i det ukjente, når de onde alvene i nord tar kontakt med deres hjemskog, etter ti tusen års fred. Det blir en spennende vår for spillerne og deres roller, ikke minst fordi spillerne selv er med å sette scener, og dermed å gi retninger til spillet.

Dette er en glimrende anledning til å prøve ut Fabula for nysgjerrige unge spillere. Gruppa får tre frie spillinger for å teste om de liker rollespillingen, og står fritt til å fortsette eller hoppe av etter det.

HER finner du priser, og all praktisk informasjon om opplegget.
Gammel 18/01-2017, 15:50
MaryAnnlot MaryAnnlot er offline
Medlem

Standard Rollespill/laiv for 11 åringer

Super ide Og tag bare de samme vardier fra H&M - jeg kan rigtig godt lide rollespils momenter
Gammel 27/01-2017, 11:04
Harriettlot Harriettlot er offline
Medlem

Standard Rollespill/laiv for 11 åringer

Jeg vet etter arsmotet til klubben jeg skal melde meg inn i hvor mye jeg skal betale... Forhapentligvis 0,-

Jeg tror jeg har det for bra, rent golfmessig

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:48.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia