Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Åpent forum > Tull og Tøys

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/09-2004, 10:35
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard Sv: Jesus: En langhåra anarkist?

Jeg er desverre ikke den største fannen av smileys, det er forferdeligt å se på i lange innleg, som jeg skriver en del av. Det er (desverre) blitt en uvane for meg å ikke bruke smileys.

Og sann angående Budismen, det er ikke en 100% snill religion, i alle fall ikke i fortiden, men den er glatt den beste i forhold til voldelige innstillinger.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 28/09-2004, 22:29
Pug sin avatar
Pug Pug er offline
Medlem

her kan jeg være enig, buddhisme i dagens form er svært pasifistisk. Poenget mitt var at den har hatt sine perioder med mindre pasifistiske tanker, på samme måte som både jødedom, kristendom og islam alle har hatt, og/eller har for tiden, grupperinger med mer voldelige og ekstreme synspunkt.

Men legg merke til at det som oftest er grupperinger som står for disse synspunkt, sjelden majoritetene innen en bestemt religion

"Here lies a toppled God. His fall was not a small one. We did but build his pedestal, a narrow and a tall one"
-Frank Herbert
Svar med sitat
Gammel 5/10-2004, 10:24
Pinillya sin avatar
Pinillya Pinillya er offline
Medlem

Diskusjonen startet veldig bra. Vil jeg si. Det at de ikke har konkrete ting å referere til hele tiden er bare helt naturlig(Selv om det ble litt for mye synsing etter min smak). Vi burde starte en sånn diskusjon her, Relgion er provoserende gøy å prate om.

Jeg er ikke helt ening med deg (om det var det du mente) I at man ikke har mye å si om relgion om man ikke er relgiøs eller har relgiøs erfaring.. Spør de fleste kristene om de har lest bibelen, Eller satanister om de har lest den satanistiske..

Hvordan relgionen fungerer for dem er det mulig å observere.

Hadde jeg fått meg til å tro på noe er jeg enig med deg derimot. Budismen er den ultimate (snilleste) relgion.

By the Way plukket ikke jeg heller opp sarkasmen din joshy. For å klare å skrive sarkasme skal man enten være kjempegod eller ha dårlig humor.

Mvh
Ida
Svar med sitat
Gammel 5/10-2004, 10:33
Pinillya sin avatar
Pinillya Pinillya er offline
Medlem

Jesus i sammerbeid med gud får foresten ikke min stemme.

Bush: Dreper Irak og andre han kan tjene penger på.

Gud(Gud og Jesus er samme, etter valgt tro): Drepte hele menneskeheten skapte døden, som han senere gjorde opp for ved og drepe seg selv/sin egen sønn, Drepte alle førstefødte i egypt selv om det var gud selv som "Herdet" farao til å si at folket ikke fikk låv til å dra. OG han tvingte israels etterkommere(abrahams etterkommerer) til å omskjære seg som et tegn på en pakt han aldri holdt.
(Mosebok 1-2 om du søker bekreftelse)

så selv om jeg ikke har noe til overs for bush ville den lille uinteligente orken fått min stemme til fordel for Jesus/Gud
(Jeg glemmer nå slfølgelig å tenke på hva Bush hadde gjort om HAN hadde levd like lenge som Gud.)

Mvh
Ida
Svar med sitat
Gammel 5/10-2004, 11:04
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

For de som ønsker å tilbe karen i vår tids ånd! Sjekk her!
En langhåra anarkist? Eller GI-Joe's overmann?

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 5/10-2004, 11:08
arerix arerix er offline
Medlem

...

Sist endret av arerix; 13/06-2006 kl 21:08
Svar med sitat
Gammel 7/10-2004, 23:52
Gud sin avatar
Gud Gud er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Pinillya
Jesus i sammerbeid med gud får foresten ikke min stemme.

Bush: Dreper Irak og andre han kan tjene penger på.

Gud(Gud og Jesus er samme, etter valgt tro): Drepte hele menneskeheten skapte døden, som han senere gjorde opp for ved og drepe seg selv/sin egen sønn, Drepte alle førstefødte i egypt selv om det var gud selv som "Herdet" farao til å si at folket ikke fikk låv til å dra. OG han tvingte israels etterkommere(abrahams etterkommerer) til å omskjære seg som et tegn på en pakt han aldri holdt.
(Mosebok 1-2 om du søker bekreftelse)

så selv om jeg ikke har noe til overs for bush ville den lille uinteligente orken fått min stemme til fordel for Jesus/Gud
(Jeg glemmer nå slfølgelig å tenke på hva Bush hadde gjort om HAN hadde levd like lenge som Gud.)
Jeg er blitt meget forulempet av disse utsagnene, og vil med dette meddele at forfatteren (som er skyldig i bl.a. blasfemi, kjetteri, avgudsdyrkelse, vanære av Mitt navn, syndig begjær, vrede, sjalusi, latskap, grådighet og forledelse av troende) kan vente seg et lengre opphold i Helvete.

Forresten, når jeg først har oppmerksomhet; slutt med prevensjon, start utryddelsen av muslimer med én gang og kom for pokker igang med omskjæringen igjen! Jeg sa aldri noe om at dere skulle slutte! Afrikanerne har hvertfall skjønt det!
Svar med sitat
Gammel 8/10-2004, 01:24
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gud
Jeg er blitt meget forulempet av disse utsagnene, og vil med dette meddele at forfatteren (som er skyldig i bl.a. blasfemi, kjetteri, avgudsdyrkelse, vanære av Mitt navn, syndig begjær, vrede, sjalusi, latskap, grådighet og forledelse av troende) kan vente seg et lengre opphold i Helvete.

Forresten, når jeg først har oppmerksomhet; slutt med prevensjon, start utryddelsen av muslimer med én gang og kom for pokker igang med omskjæringen igjen! Jeg sa aldri noe om at dere skulle slutte! Afrikanerne har hvertfall skjønt det!
Du er sjuk!

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
The Passion of Christ Shadowlord Andre diskusjoner 23 9/05-2004 04:55

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:19.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia