Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18/01-2007, 10:58
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Regler

Spilltest er den eneste måten å avgjøre et spills kvalitet. Det tok to-tre år før noen faktisk testet vinnerspillet fra RISK I, mens vinnerspillet fra RISK II ble testet allerede før konkurransen var i boks. I retrospekt vil jeg, med all mulig respekt for Håken, rangere Reisen til Månen høyere enn Mystikk og Mørke gjerninger (jeg har testet begge spillene, og Mystikk viste seg å være hakket for clunky i praksis. Selv når jeg hadde drukket.).

Sist endret av Ole Peder Giæver; 18/01-2007 kl 11:00
Svar med sitat
Gammel 18/01-2007, 11:03
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Enig. Jeg har prøvd "Det var ikke meg!", og det er et veldig morsomt spill over et par øl; jeg trodde det var helt meningsløst til jeg faktisk prøvde det ut.

Det er moro å kåre en vinner for konkurransen, og vi vil nok alle være den vinneren; men, selvsagt, de virkelig gode spillene er de som blir spilt, gjentatte ganger.

(Problemet er at noen av dem aldri blir spilt - men jeg håper at vi får spilt noen av dem på HolmCon).
Gammel 18/01-2007, 12:44
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Så med litt hippie feelgopdness så kan vi si at de som vinner er rollespillmiljøet i Norge!!

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 18/01-2007, 13:15
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Hva?? Er RISK i gang alt?
Gammel 18/01-2007, 13:29
Medlem

Jeg tror du står og sover, og ikke passer på min venn.
Svar med sitat
Gammel 18/01-2007, 14:14
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

For å spillteste krever det at man har tid og muligheter... Det er fullt forståelig at ikke alle har det. Derfor er dette nok et moment som ikke veier veldig mye i mine øyne. Ettertiden vil vise hva som spilles, men konkurransen går tross alt ut på å finne ut av hva du selv mener er det beste spillet - i utgangspunktet på papiret.

Og om du skulle spillteste spillet for å gi poeng etter hvordan det er å spille, er det selvsagt også viktig å huske at det slettes ikke er sikkert at spillskaperen fikk gjort dette. Da er det etter mitt skjønn viktigst å fokusere på intensjonene og ideene.

Selvsagt. Hvis et spill går 100% smertefritt å spille, er topp og flott og alt det, men likevel. Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er: Vi stiller alle på forskjellige grunnlag, med forskjellige muligheter, evner og ressurser. Vi yter vårt beste på grunnlag av dette. Dette er ikke konkurransen for forskjellsbehandling, tapere og vinnere, dette er konkurransen for nyskapning og engasjement!

God spillskaping videre

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 18/01-2007, 14:19
Medlem

Kaare, Johannes. Skjerp dere. Seriøst. Dette er ikke Paralympics, det er R.I.S.K.!

Sist endret av Ole Peder Giæver; 18/01-2007 kl 14:36
Svar med sitat
Gammel 18/01-2007, 14:35
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Den ideelle målsetningen for en RISKdeltager bør være å lage et så bra rollespill som mulig. Både presentasjon (illustrasjoner, layout, osv), og spillbarhet inngår i så bra som mulig. Når det gjelder spillbarhet er det et viktigere kriterium enn hva ren tekst er.

Jeg lever ikke opp til idealet selv... jeg bruker RISK som mulighet til å eksperimentere, mer enn prestere, og jeg surmuler over illustrasjonsregler...

Men jeg er ikke i tvil om at det bør være idealet.
Gammel 18/01-2007, 14:54
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Ole Peder, slutte å drekka i arbeidstiden.
Gammel 22/01-2007, 00:32
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Så, gikk fristen ut nå for en halv time siden, eller går den ut på slaget tolv natt til tirsdag?
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:25.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia