Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 6/07-2009, 00:29
Hrafnir sin avatar
Hrafnir Hrafnir er offline
Medlem

Standard Hrafnirs maleblogg

Plutselig kom motivasjonen, og resulater kan som smått vises fram. Motivasjonen kom i posten sammen med et knippe pensler. Nærmere bestemt Winsor & Newton Series 7 Miniature. Dette er pensler som jeg har lett etter lenge, og til slutt kom jeg over et lite firma på Hamar som gikk med på å ta dem inn i sortimentet. http://www.mamut.net/controls/shop/s...ngsjaa&gid=578 sender penslene i posten sammen med en faktura. Prisene er veldig bra, selv om det må legges på moms.
I lengre tid har jeg vært misfornøyd med fargevalget til Khadorhæren min, så da jeg snublet over denne lenken:http://warhammer.org.uk/phpBB/viewto...02df2783a26422 Klarte jeg ikke å dy meg, jeg rappa rett og slett fargeskjemaet til JT-Y. Hatten av for JT-Y, måtte jeg en gang bli halvparten så god til å male.

En halvferdig Winterguard ble litt tilfeldig plukket fram, og plutselig hadde det gått mange timer. Øynene lot seg plutselig male med en ny W&N S7 Miniature size 1! Disse penslene gir sinnsyk kontroll, så er det bare å prøve å få hendene til å slutte å riste.

Han er selvsagt ikke helt ferdig. Jeg er usikker på hvilken farge jeg skal ha på den nederste delen av frakken, hanskene og støvlene.
En Widowmaker var egentlig først ut, og dette var første test av de nye fargene.

Han er også under arbeid.

Ellers har jeg malt en del på en Ogre for en av elevene mine. Den er fullstendig overlesset med ting som han har limt på, og en del av skjøtene var umulige å fjerne, men han begynner også å nerme seg ferdig status.

Huden og buksa skal få seg en grundig omgang med mer shading/highlighting. Det samme skal skjegget.

Ellers rettes en stor takk til en kompis som har tatt bildene med dyrt dyrt kamera. Det som måtte komme seinere av bilder er av den valige semre kvaliteten.

Tilbakemeldinger tips og kritikk mottas med takk.

Sist endret av Hrafnir; 6/07-2009 kl 00:37
Svar med sitat
Gammel 6/07-2009, 10:03
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: Hrafnirs maleblogg

Ser at du har inspirasjon til Khador fra samme sted som meg . Ganske bra saker det her .

Ellers, bruk greenstuff/greystuff/miliputty på de grusomme arm skjøtene til GW sine ogres.

Lite spørsmål, har du brukt "blacklining" på winterguarden?

Ellers finner jeg ikke noe forskjell mellom de male penslene og ellers høykvalitets mink pensler man får til mindre pris i norske kunstbutikker.
Jeg vil også anbefale å vurdere syntetiske kvalitets pensler, det er litt for mye falsk prising av "real sable hair...." Det avhenger hvordan du skal bruke penselen, organisk pensel er mykere og er fine til bløte inntrykk, men syntetisk er hardere og brukes til harde inntrykk. Jeg kan anbefale syntetisk pensel for det som er av metall o.l som skal males.

Skaperen av Brent Jord

Sist endret av omega1no; 6/07-2009 kl 10:12
Svar med sitat
Gammel 6/07-2009, 10:26
Hrafnir sin avatar
Hrafnir Hrafnir er offline
Medlem

Når det gjelder pensler, så anbefaler jeg å prøve en W&N Series 7 Miniature #1, det er noe helt annet, og godt verdt pengene. Miniature serien har kort bust, og gir veldig god kontroll, samtidig som de holder seg fine og spisse. Jeg bruker billige syntetpensler til metallics, men synes de holder formen dårlig. Ellers maler jeg med større og større pensler, og bruker stort sett #2 pensler til alt annet enn detaljer. Når det gjelder maling bruker jeg for øvrig et ordtak som jeg fikk fra en gammel kaptein i forsvaret: Det jeg ikke har i kunnskap og ferdigheter tar jeg igjen i stæsj og utstyr.
Winterguarden er blacklinet noen steder, som ett forsøk, og jeg synes det funker ganske godt. Gir en crisp look som jeg liker, men jeg skal nok gå over den igjen.
Når det gjelder ogren, så fikk jeg den ferdig sammensatt, med masse dill limt på, og jeg gadd rett og slett ikke å begynne å styre med milliput. På mine egne minier gjør jeg selvsagt det. Sånne skjøter er ikke bra.
Svar med sitat
Gammel 6/07-2009, 11:39
Einherjar Einherjar er offline
Medlem

Fantastisk "Vodka" nese på Winterguarden der
Svar med sitat
Gammel 6/07-2009, 21:23
Einherjar Einherjar er offline
Medlem

Har handlet de samme penslene som Hrafnir har og må si meg enig i at de er flotte og male med. Dersom de holder seg så er det absolutt verdt penga synes jeg
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hordes, maling, miniatyrer, warmachine

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:03.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia