Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Utenlandske rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10/01-2010, 13:32
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: WHFRP 3rd Ed. Første prøvespill

Jepp. Jeg vil nok absolutt anbefale en testspilling (rollesnekring, et par encounters) før man starter en kampanje.
Gammel 10/01-2010, 13:48
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Prøvde det såvidt i kveld med Monica. Vi satte opp et par roller og drepte en skaven i kloakken. Det ser ganske gøy ut; jeg syns det er litt mange action cards å velge mellom i starten (skulle gjerne bare hatt en rolle helt ferdig på 5 min), men likte veldig godt terningsystemet med alle de fine fargene og forskjellige typene terning...

(På noen måter minnet spillet en del om heltelyst-kampanjesystemet).
Det er litt vel mange action kort å velge mellom i begynnelsen, men med sortering av kort i kategorier og fjerne Rank 2+ kortene så begynner det å ligne på noe. Ellers liker jeg startkortene og synes stuntkortet er en glimrende idé.
Gammel 10/01-2010, 14:09
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Vi holdt på å gå glipp av startkortene fullstendig. Og det ser kanskje ut som om Boardgamegeek-folka (den tråden du linket til en gang) også gjorde det?
Gammel 10/01-2010, 14:16
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Hvis du mener denne tråden: http://rpg.geekdo.com/article/4332438#4332438 så kommer det ikke frem av bildene, men blir forklart her:
Sitat:
Top left is my stance meter. I have two points in conservative (green) and two in reckless (red). I'm flexible, but you need to choose one default stance. I went for conservative as I see Hrafni as a patient hunter. Bottom left are my action cards. The bottom two are the active defences I may get to use. Then there's Sniper Shot - a special shooting action I bought during character creation. The rest of the basic careers are stacked under Ranged Shot.
Jeg skal derimot innrømme at jeg ikke fikk med meg at folk hadde startkort før jeg gikk gjennom kortene og leste reglene grundig så jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Fikk ikke med meg hvor mange Fortune Points spillerne startet med heller før etter prøvespillingen. Reglene er klønete lagt opp.

Bokmerker

Emner
fantasy, spilltest, trad, warhammer, whfrp

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:52.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia