Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20/03-2010, 11:09
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: Domnion

Eg har berre spelt det ein gong, men eg likte det.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 20/03-2010, 13:19
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Standard Sv: Domnion

Jeg liker Dominion veldig godt. Som flere andre har nevnt er det to ting jeg synes gjør det interessant i forhold til mange andre spill: At spillet er veldig forskjellig fra gang til gang, avhengig av hvilke kort man bruker (selv om noen kort har en tendens til å dominere - pun not intended) og at stokken utvikler seg underveis i spillet og det alltid handler om en balanse mellom de forskjellige korttypene.
Svar med sitat
Gammel 25/03-2010, 12:31
Trygve Trygve er offline
Forbundsstyret

De som liker Dominion burde prøve Thunderstone. I Thunderstone bygger du en deck på samme måte, men personlig mener jeg det er et bedre spill.
Svar med sitat
Gammel 29/03-2010, 01:10
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Sv: Dominion

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Gisp! Bare synd at jeg ikke kan tysk...

Ser du det engelske flagget oppe i høyre hjørne? BSW kommer også på Engelsk.

Dom er et fint spill, som ikke bare ligger på spillhylla mi, men spilles jevnlig på BSW, med ulike kombinasjoner. Et kjapt og enkelt spill til enhver anledning, spør du meg.
Gammel 29/03-2010, 01:11
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Dominion

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Værsågod: http://www.brettspielwelt.de/Spiele/Dominion/
På Brettspielwelt kan du spille Dominion gjennom et Java vindu.

Jeg synes det er et finurlig spill og ikke minst fordi spillet endrer seg totalt alt etter som hvilke ti kort som ligger ute. Hvordan kortene spiller sammen og virker i stokken endres dermed fra gang til gang.
Er du på BSW? Jeg finnes der omtrent hver dag, om du vil spille.
Gammel 8/05-2010, 17:28
DenisB DenisB er offline
Medlem

Er en gjeng på jobben som spiller Dominion i så mange lunsjpauser som mulig! Synes det er et glimrende spill hvor hver runde er veldig forskjellig, avhengig av hvilke kort som kommer på bordet. Grunnspillet er kanskje litt enkelt i lengden, men kortene i Seaside og Intrigue hjelper veldig.

Vil gjerne spille Dominion (og andre brett/kort-spill) med andre i Oslo-området, er det ARES Blindern/Bjølsen som gjelder da eller finnes andre grupper?
Svar med sitat
Gammel 9/05-2010, 22:20
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Simira, har ikke egentlig prøvd BSW, men har lyst til å prøve så det er ikke umulig.

Har forøvrig spilt en del med Seaside og er veldig fornøyd. De nye durationkortene bringer noe nytt til spillet. Dette er kort som har én effekt idet du spiller det, og en effekt som kommer i spill runden etter. Kortet går ikke ut av spill før på begynnelsen av neste runde da resten av kortet kommer i effekt. Favorittene mine av disse kortene er b.la. Wharf "Nå og på begynnelsen av din neste runde: +2 kort og +1 Buy". Tactician "Kast din hånd. På begynnelsen av din neste runde: +5 Kort, +1 Action, +1 Buy.

En ting som det nye settet gjør er å åpne for flere strategier samtidig. Hadde et spill der jeg og de to Magic-spillerne jeg spiller med hadde 3 forskjellige strategier og vi hadde akkurat lik poengsum.
Alt i alt så er dette mere spennende sett enn Intrigue, men det er mest morro å spille alle tre. 76 kort hvorav 10 kommer i spill tilfeldig gjør at spillene blir veldig forskjellige.

Bokmerker

Emner
brettspill, dominion, kortspill

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia