Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 12/02-2013, 22:44
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard HolmCon 9d6: Påmelding!

Nå er det på tide å melde seg på HolmCon 9d6!

Måten å gjøre det på er å sende en mail til matthijs1000 (at) hotmail.com, med:

- Navn
- Hva du vil arrangere
- Hvor lang tid det tar
- Antall deltakere
- Eventuelle ønsker (som jeg tar stilling til hvis det ikke er for mye pes)

Jeg kommer til å poste påmeldinger i denne tråden etterhvert som de kommer inn.
Gammel 13/02-2013, 07:27
matthijs sin avatar
Medlem

Standard Sv: HolmCon 9d6: Påmelding!

Aleksander Rødner
Discussion: Horror in Gaming: How do we scare the bejeezus out of our players?
Jeg regner med at vi vil bruke en til to timer
Så mange som vil, minst to andre
Arrangementet vil avholdes på engelsk
Gammel 13/02-2013, 07:28
matthijs sin avatar
Medlem

Haakon Olav Thunestvedt
Norgesfiasco
Tid: 4-5 timer
Antall: 3-5 deltakere, evt pr bord.
Gammel 13/02-2013, 09:33
matthijs sin avatar
Medlem

Tomas Mørkrid
__________________________________________________ _____

Livets høst
- en lommelaiv

- rundt 2 timer
- 4-6 deltagere

Vi er en gjeng med gamle venner. Vi treffes i gravølet for en død venn. Det er spillets første scene.

Spillet vil fortsette å spilles ut i slike gravøl, våre egne, etterhvert som vi dør. Mens vi møtes i disse gravølene, vever vi sammen historien om våre liv og våre vennskap. Vi spiller livene våre i retrospekt, som minner om den døde og oss selv, samtidig som vi er akkurat her og nå; i et gravøl for en gammel venn.

Selv når rolla di dør fortsetter du å spille, som et slags spøkelse i samtalen mellom de andre, med minner om deg selv og dem. Du spiller i ditt eget gravøl, og i gravølene som kommer seinere. Når spillet endelig slutter, med ei scene fra fortida, er alle rollene så levende som de aldri seinere ble, i et harmonisk fellesskap der vennskapet mellom dem blomstrer. Det er spillets siste scene.

Livets høst handler om livet, døden og vennskapet. Det er verdens første "lommelaiv", en spillform som tar mål av seg å gjøre rollespill mer tilgjengelig for alminnelige mennesker. Livets høst har vært spillt to ganger før, og har lykkes i å skape et forunderlig sterkt samspill de gangene. Jeg gleder meg til å spille det igjen!

__________________________________________________ _____
Sjelens rolige rytme
- et rollespill
- 2-3 timer
- 4-8 deltagere

Vi forteller historien om ei gruppe roller som blir til underveis, men som alle på en eller annen måte føler seg fremmede i denne tida. De prøver å skape eller finne noe annet, et alternativ, ei trygg havn for sin fremmedhet, et bedre liv i virkeligheten og drømmen

Jeg stiller med et metodisk rammeverk som vi utforsker og utvikler, mens vi flyter rundt i en dramatisk blanding vi selv lager. Vi bruker suggesjons-teknikker for å skape transetilstander i samspillet; selvsuggesjon og gruppe-suggesjon i en fri blanding. Vi snakker, synger, skriker, vugger, tar på hverandre, og lar oss lede av rollenes ektefølte innskytelser. Vi slipper løs hemningene, lar rollene besjele oss, og ser hvor samspillet kan føre oss …

Vi står og spiller, slik at vi kan spille på det lille; nyansene, kroppenes bevegelse til og fra hverandre, nærhet, intimitet, berøring, avstand; stoffet mellom oss som er vanskelig å formidle i ord. Det er et verbalt rollespill der vi forteller om rollene, og snakker for dem. Samtidig får rollene kropp; vi kan danse til og fra hverandre, holde hverandre i hendene, stå foran hverandre, gi en klem, fjerne oss, mens rollenes forhold skifter.

Jeg forventer et rolig rollespill som flyter i forskjellige retninger, og som makter å løfte oss fordi vi selv brer ut fantasiens vinger i samspillet.
Gammel 13/02-2013, 10:31
matthijs sin avatar
Medlem

Ole Peder Giæver og Anders Nygaard
Slippmarkering for Imagonem #40
- Hvor lang tid det tar: En time
- Antall deltakere: Alle som vil
Et passelig stort rom med litt musikk, helst stua.

Ole Peder Giæver
Weird Spy-rollespillet The Agency
«London på 60-tallet. En verden med røde telefonkiosker, Bentleys, Vester med Union Jack-mønstre, fløyelsjakker, bowlerhatter, Bobbies, eksentrikere, hippier, Den kalde krigen og miniskjørt. Alt er filmet i merkelige vinkler, med alt for mange primærfarger. Dette er ikke ment å være en nøyaktig skildring av tidsperioden. Det er en verden der spioner kan være berømte, der en paraply er et dødelig våpen, og der denne meldingen vil selvdestruere... Dette er The Agencys verden; der groovy agenter kjemper mot uhyggelige, overnaturlige krefter».
- Hvor lang tid det tar: 3-4 timer.
- Antall deltakere: Fire spillere.
- Eventuelle ønsker: Normalt, skjermet rom.
Gammel 13/02-2013, 10:33
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Glemte å legge ved pitchen min til Norgesfiasco fra pitchtråden til HolmCon9d6.
Gammel 13/02-2013, 11:16
matthijs sin avatar
Medlem

Matthijs Holter
Scener fra en oppvekst

Dette blir et ganske personlig spill; det handler om meg og mitt liv i oppveksten.

I spillet kommer vi til å bruke rammeverket fra Play With Intent. Vi starter ut med å diskutere metodikk og målsetning, og kjører så forskjellige scener med forskjellige teknikker. Jeg kommer til å delta både som instruktør og spiller underveis.

Jeg ønsker å prøve litt forskjellige ting i dette spillet, og noen av dem blir ganske seriøse. Selv om det nok kommer til å bli lette og morsomme scener, er det et krav til deltakerne at de spiller uten ironisk distanse, meta-humor og slapstick. Dette kommer til å bli håndhevet sterkt fra min side.

Som alltid er dette et eksperiment. Vi kommer til å feile på en del ting, og få til noen andre ting. Alt i alt tror jeg det blir dritspennende!
Gammel 13/02-2013, 11:58
razumny sin avatar
razumny razumny er offline
Medlem

Ammagawd! Dette blir bra! Så mange fete arrangement allerede! Squee!

Jeg vil forøvrig minne om at jeg har plass til tre-fire mennesker til og fra Oslo, ned på fredagen og tilbake på søndagen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Henrik Lerdahl
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.
Svar med sitat
Gammel 14/02-2013, 15:02
matthijs sin avatar
Medlem

Tor Kjetil Edland
Eksil fra verden

av Asbjørn Olsen

Exile is a short game about loneliness. The tone is gloom and poetic, but with a hint of hope. The playstyle switches between storytelling about A alone and confused in the city and character play in a future where the Sun went down and never came back up. Exile is your kind of game if you like a slow and strange vibe, and if you don't mind playing a cat, a concept or a shadow. Exile won the 2012 scenario competition on Forum.

Et spill for 4 spillere som varer ca 2 timer.

Fredag kveld Eller lørdag formiddag.

Sist endret av matthijs; 15/02-2013 kl 07:22
Svar med sitat
Gammel 16/02-2013, 10:51
matthijs sin avatar
Medlem

Sju påmeldte hittil, og åtte arrangement.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:50.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia