Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25/10-2009, 12:59
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Standard Sv: Protokolltilførsel fra delegat 112, LT09

Jeg fikk forøvrig nå beskjed om at Desisjonskomiteen innstiller på å ikke vedlegge min protokollmerknad til Landstingsprotokollen 2009.

Dette er, til informasjon, stikk i strid med Forretningsorden og demokratisk praksis, da jeg fortsatt er en legitim delegat på Landstinget 2009, og såvidt jeg forstår fikk permisjon fra møtet i går.

Jeg kan ikke se dette som annet enn et forsøk på å kneble dem som mener at Landstinget 2009 hadde omfattende demokratiske problemer. Ved å gjøre det synliggjør de nok et demokratisk problem ved Landstinget 2009.

Dette er slutten, Hyperion. Dette er lavmål.
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 13:08
merilin merilin er offline
Starbuck

Sitat:
Opprinnelig postet av say Vis post
På Landstinget ble dette veldig tydelig når de forhåndsavtalte forslagene KANDU kom med ikke engang ble forsvart fra talerstolen, til tross for flere oppfordringer om å gjøre det. Da er ikke flertallet interessert i mindretallets mening eller bidrag.
Jeg sitter i Styret til KANDU og har IKKE hørt noe om forhåndsavtalte forslag. Det kan ha vært en viss enighet, men at det skal ha vært forhåndsavtalte avstemninger gjennom hele LT stemmer definitivt ikke. Voteringene i dag viser at det ikke er store enigheter blant dataforeningene.

Budsjettet er vedtatt og programmet likeså. Om halv time er voteringssekvensene i gang igjen, og alle som er her gløder for Hyperion og vi ser definitivt at det er et håp. Det er synd at ikke alle ser det samme.
-------
Det snakkes om et Hyperion med tomt skall. Jeg vil tro at de tomme skallene ikke er her lenger. Jeg ser visjoner, håp og tro om bedre tider - ikke tomme skaller.

I forhold til min rolle i KANDU så vil jeg presisere at selv om jeg sitter i styret til KANDU så er jeg svært bevisst på at alle interesseområder er verdt like mye og alle røster må få komme fram. Dog er demokratiet bygd slik at det er flertall vs mindretall. Jeg synes at laiv er fantastisk, jeg synes at rollespill høres veldig spennende ut. Jeg har kjempelyst til å prøve ut laiv, men det er litt ukjent for meg - og kombinasjonen av at jeg er litt sjenert og ganske hørselshemmet gjør ikke det så lett for meg å komme i gang.

Hadde dere som forlot Landstinget vært her så hadde dere skjønt at det ikke er data vs resten. Det er en stor enighet blant alle delegatene som er igjen - og som er fra ulike miljøer - om at Hyperion har en stor fremtid. Vi har trua!

Jeg håper at dere får trua og håpet tilbake.
Gammel 25/10-2009, 13:08
blackglass blackglass er offline
Medlem

Heldigvis hadde KANDU handlet inn mange flunk nye netbooks som andre foreninger kunne låne under LT for å delta i demokratiet, synd noen glemte å protokollføre irc-loggene.

Det er mange foreninger som ikke tjener økonomisk på medlemsskap i Hyperion, sammenliknet med andre ordninger - man er medlem på grunn av organisasjonsnettverket, kompetansedelingen og samarbeidet for fremme av felles interesser. Det mest synlige symbolet på dette, er Pegasus (som du ikke engang trenger å være medlem av Hyperion for å motta) - det er vel også derfor så mange som satt igjen i salen trodde deskom tok hattene sine og forlot katedralen til fordel for ei brun kneipe med kortterminal og billig øl på grunn av forslagene til kutt i Pegasus.

For hvor var den viktige debatten, den ingen turde å ta?
"LOTR" -bølgen har lagt seg og folk kommer ikke lenger på dataparty - de reiser på lan og spiller wow. Ikke for å si noe galt om World of Warcraft eller for å rakke ned på folk som aldri leste JRRTs bøker før filmene kom på plakaten under deres ungdomstid - men faktum er dette:
Mindre interesse, færre medlemmer, mindre penger.

Det er artig å lese formålsparagrafen for foreningen.

Ellers er jeg fascinert over tanken på hva slags forretningshemmeligheter Hyperion kan inneholde, og hvorfor det er så viktig å beskytte disse. Kan hende enda et tilfelle av uheldig ordlyd?
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 13:11
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Jeg fikk forøvrig nå beskjed om at Desisjonskomiteen innstiller på å ikke vedlegge min protokollmerknad til Landstingsprotokollen 2009.

Dette er, til informasjon, stikk i strid med Forretningsorden og demokratisk praksis, da jeg fortsatt er en legitim delegat på Landstinget 2009, og såvidt jeg forstår fikk permisjon fra møtet i går.

Jeg kan ikke se dette som annet enn et forsøk på å kneble dem som mener at Landstinget 2009 hadde omfattende demokratiske problemer. Ved å gjøre det synliggjør de nok et demokratisk problem ved Landstinget 2009.

Dette er slutten, Hyperion. Dette er lavmål.
History is written by those who have hanged heroes.
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 13:51
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Dette er ikke helt korrekt. Desisjonkomiteen har ingen rolle i foretningsorden lengre. Denne erstattet med en Fullmaktkomité. Flertallet i komiteen kom klokken 13:35 frem til at delgater i perimisjon ikke kan levere protokolltilførseler. Dette da grunlagt for permisjon er at man ikke har mulighet til å være aktiv på Landstinget av andre årsaker. Med det sier man fra seg alle delegatretigheter, dermed kan man ikke levere protokollmerkander heller etter forretningsorden. Mindretallet i komiteen var uenig i denne avgjørelsen, og redgjorde for det til Landstinget. Landstinget må overprøve komiteen sin avgjørelse med 2/3 flertall dersom de ønsker å åpne for at protokollmerkander kan leveres av delegater i permisjon.
Gammel 25/10-2009, 14:15
SirGalrim sin avatar
Medlem

Landstinget overprøvde komiteen og merknaden er herved lagt inn. Det gjelder også andre protokollmerknader som kom inn av delegater i permisjon.
Gammel 25/10-2009, 14:19
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg er fan av ryddige-Gaute!
Gammel 26/10-2009, 15:14
SirGalrim sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Jeg er fan av ryddige-Gaute!
Hehe, takktakk. Jeg må bare si at jeg personlig er glad for å ha blitt overprøvd i den saken! Det er ikke lett å sitte i slike komiteer når man må konstatere at regleverket tydelig går i mot det man egentlig personlig mener.
Gammel 27/10-2009, 15:51
Ane sin avatar
Ane Ane er offline
Storesøster

Sitat:
Opprinnelig postet av SirGalrim Vis post
Landstinget overprøvde komiteen og merknaden er herved lagt inn. Det gjelder også andre protokollmerknader som kom inn av delegater i permisjon.
Takk for det. Husker noen stemmetallene?

Sitat:
Opprinnelig postet av blackglass
Heldigvis hadde KANDU handlet inn mange flunk nye netbooks som andre foreninger kunne låne under LT for å delta i demokratiet, synd noen glemte å protokollføre irc-loggene.
Dette er nytt for meg. Jeg regner med det ble annonsert fra talerstolen på et tidspunkt jeg ikke var i salen? Det vil jo være det naturlige å gjøre for å informere de andre delegatene om en slik mulighet.

Sist endret av Ane; 27/10-2009 kl 15:52
Svar med sitat
Gammel 27/10-2009, 16:17
merilin merilin er offline
Starbuck

Sitat:
Opprinnelig postet av Ane Vis post
Takk for det. Husker noen stemmetallene?
Står bare "vedtatt" i referatet. Hadde de telt så hadde det nok stått hvor mange i referatet, men det gjør det ikke. Regner med at det var såpass mange at det ikke var nødvendig.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:50.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia