Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27/04-2012, 19:43
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Hva skjer med rollespill på Arcon?

Sitat:
Opprinnelig postet av Simira Vis post
Jepp. Så hva med deg?
Har arrangert mengder av rollespill og brettspill på Arcon, har vært med i festival-komiteen, har arrangert og deltatt i paneldiskusjoner, verksteder og andre finurlige saker.

Syns jeg, med god samvittighet, kan spørre andre om å ta opp hansken, og rose dem når de gjør det.
Gammel 27/04-2012, 20:28
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Standard Sv: Hva skjer med rollespill på Arcon?

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Skjønnerikkehvadusnakkerom! Jeg har da meldt meg som arrangør på dette for LENGE siden!
I can haz spillrapport?

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 27/04-2012, 20:40
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Andraax Vis post
I can haz spillrapport?
Jeg er notorisk rævva på å skrive slike, men kanskje vi er heldige med spillerne? Ellers får vi ta det over en øllll.
Gammel 27/04-2012, 20:54
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Jeg er notorisk rævva på å skrive slike, men kanskje vi er heldige med spillerne? Ellers får vi ta det over en øllll.
Det funker like godt for meg!

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 28/04-2012, 12:40
trellian trellian er offline
Medlem

Arrangerer Savage Conspiracy X i år som i fjor. Det er et helt år mellom hver Arcon, så det er ikke såå vanskelig å få planlagt, skrevet, testet og omskrevet et 5-timers scenarie.
Gammel 29/04-2012, 07:01
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Bra, Bjørn Ove! Og du har rett; det er ikke såå vanskelig. Det er faktisk ganske morsomt, særlig om man får samla spillederne for å spille og snakke om scenariet. For meg har det alltid vært den største greia med å arrangere på Arcon; at jeg får denne samlingen av dyktige spilledere noen uker før. Det er utrolig inspirerende!
Gammel 30/04-2012, 13:59
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Stiller med egenmekket modul i Itras By, men vil ikke ha det tidsfestet, men heller en sånn, finn meg og la oss spille fordi vi kjeder oss.

Burde være et bilde av meg i programmet, hvor det står: lyst til å spille noe finn denne jenta.

Men det går kanskje ikke...

Haha. har forsatt mine to gamle moduler til Itras by, så om folk er keen på Itras, har jeg noen moduler med meg.

Itras sjørøvere er vel min favoritt så langt, men i år kommer det en som involverer Fredagsgaten.
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 30/04-2012 kl 13:59
Svar med sitat
Gammel 1/05-2012, 15:27
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Fiasco er påmeldt med denne teksten:
Gjeld til tvilsomme bekjentskaper? Problemer med kona? Er sjefen et rasshøl? Du har opplegget før å løse dine problemer, men dette spillet heter dessverre Fiasco og ikke Happy Ending. Fiasco er et GMløst fortellerspill som forteller historer som ligner på filmer som Fargo, Blood Simple og A Simple Plan. Spillet krever T6 i to forskjellige farger (gjerne sort og hvit).
Gammel 3/05-2012, 09:48
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Jeg er HELT TOTALLY med på Fiasco! Har hatt det spillet i snart to år uten å ha fått sjansen til å prøve det.

Jeg kommer ellers til å kjøre en avart av Ghost/Echo på forespørsel, men gitt at jeg ikke kan love det tenkte jeg å bare stille opp og se om noen har lyst.
Svar med sitat
Gammel 3/05-2012, 21:14
Maleficium Maleficium er offline
Medlem

Bra tiltak, Haakon! Det er faktisk rollespillere som har ansvar for rollespillprogrammet på Arcon.

Nå som jeg tror jeg kommer, har jeg lyst til å spillede Apocalypse World: Hatchet City - og å prøve en GHOST/ECHO -runde er vel også tøft. Hadde vært morsomt å prøvd Monsterhearts, men vet ikke helt hvordan man skal ordne det. Jeg har vel også lyst til å spille en tilgjengelig Burning Wheel pulje. Og jeg gleder meg til det er mulig å arrangere "nye Fabula" på Arcon.

Kanskje man skulle arrangert "gamle Fabula"?

Bra tiltak Haakon, og tommel opp til dere som allerede gjør noe - og/eller har gjort mye før.

---- ---
Når jeg var 22 og slet med eksamenstid (og tentamenstid), så tenkte jeg vel "at når man blir voksen så blir alt så mye greiere å arrangere på Arcon". Nå er jeg nok ikke voksen-voksen, men jeg er da blitt eldre - og i fjor bestemte jeg meg for å dra på Arcon når en fyr forstuet ankelen min så jeg hadde 6 uker uten fotball.

En vakker dag skal jeg bli så organisert som Bjørn Ove.
--- ---- ----------

P.S. Er det bare meg som savner tiden man skrev moduler som andre arrangerte? (i tillegg til seg selv, men om gruppene ikke ble fulle hadde de andre spillederne prioritet) ... og hvor man kunne få en modul med seg, om man var så uheldig og ikke fikk spilt?
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
arcon, rollespill, skyldfølelse, tradisjoner

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:51.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia