Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15/10-2009, 15:37
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Standard Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av merilin Vis post
Leit at det har tatt sin tid med DSS/HyperSys, men når man kan sortere ut duplikater så kan man også sortere ut adresser som er feil eller som ikke eksisterer.
Ja, det ville vært teoretisk mulig å sortere ut inaktive abonnenter manuelt. Det ville imidlertid tatt uendelig lang tid, og måtte gjøres før hver eneste utsendelse av magasinet, og når vi har fått jevnlig beskjed om at en funksjonalitet for å merke av inaktive abonnenter snart skal komme på plass (jeg fikk hvertfall det mens jeg var redaktør i omtrent to år), var det dessverre ikke tid til å prioritere dette.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:39
Vokteren sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av aju Vis post
btw...
Bra at det nå er mulighet for å slette abonnenter i systemet. Jeg skal være den første til å stille opp på dugnad for å sortere ut inaktive abonnenter slik at Pegasus kan spare penger.

Bjørn Tore, inviterer du til dugnad?
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:48
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Bra. Mulig jeg misforsto innlegget ditt.
Dette kan jeg aldri huske å ha fått høre. At det har "blitt understreket mange ganger" uten at jeg husker det stiller jeg meg noe tvilende til.

Med dersom det er så lett, stiller jeg gjerne opp på dugnad for å gå gjennom returer og lage liste over inaktive abonnenter. Dugnad med pizza og påfølgende øl er jo kjempestas.
Kom an, dette har jeg nevnt flere ganger. Jeg har foreslått strekkode og andre ting for å automatisere ting. Sist gang stod jeg nevnte det for redaktøren av Pegasus var vel med Bjørn Tore.. Marius (om jeg husker riktig) var der også.

I tilfelle jeg husket helt feil her, spurte jeg nå Jens Ådne, som utviklet publikasjonsløsninga i Pegasus, og han er også skråsikker på at man har foreslått dette flere ganger, og at man la til brukerID i lista akkurat for dette (som det også står i kodekommentarene).
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:49
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Re: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Opprinnelig postet av Herman Vis post
Det er nå en gang utviklerne, ikke redaksjonen, som må putte et slikt nummer inn i databasen, og deretter sørge for at det havner på etikettene.
Syntax error. Det er nummer på listene som systemet har tilgjengelig for redaksjonen. Det er redaksjonen som bestiller fra trykkeri og velger hva som skal trykkes på bladets etikett.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:50
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Herman Vis post
Kremt.
Fullfargetrykk tvers gjennom hele bladet...
Nøkternt?
Mja.. jeg vil ikke anbefale å kutte til svart/hvitt. Blader som er i svart/hvitt virker langt kjedeligere enn fullfarge. Og, jeg tror ikke det er såpass mye å spare på det at det er vits heller.. Hyperion er et fargerikt forbund med fargerike og varierte interesseområder, og det må bladet også være
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:51
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Hat Trick til AJ
Gammel 15/10-2009, 15:52
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Store My Vis post
Jeg har slitt i en evighet med å få Pegasus til riktig adresse. Har hørt i flere år at DLS/DSS/Hypersys har dobbeltbrukere osv, men det skal alltid ordnes snart. Når kan det ordnes slik at vi som liker å kose oss med ekte kvalitet kan få bladet vårt?

Det er vel det eneste som er påkostet i hele driften av bladet. De jobber så svetten spruter med minimalt med tilskudd og leverer et supert produkt.
Helt enig her.. redaksjonen jobber "med kaffetrakteren koblet direkte i blodårene" som Andreasen så berømt har sagt.. og innsatsen på den fronten skal redaksjonen definitivt ha MYE honnør for.. det er en fantastisk innsats som settes inn, det er lett å se hver gang det er intensivperioder.

Jeg for min del har iallefall stor respekt for det arbeidet som legges inn i å få et så bra som mulig blad.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 15:56
Vokteren sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Kom an, dette har jeg nevnt flere ganger. Jeg har foreslått strekkode og andre ting for å automatisere ting. Sist gang stod jeg nevnte det for redaktøren av Pegasus var vel med Bjørn Tore.. Marius (om jeg husker riktig) var der også.

I tilfelle jeg husket helt feil her, spurte jeg nå Jens Ådne, som utviklet publikasjonsløsninga i Pegasus, og han er også skråsikker på at man har foreslått dette flere ganger, og at man la til brukerID i lista akkurat for dette (som det også står i kodekommentarene).
Vi har blitt forespeilet en løsning der det skal være mulig å taste inn bruker IDen på bladene som kommer i retur, og så skal de inaktiviseres. Vi har ventet på dette. Når en eventuell mulighet for å slette medlemmer slik du lenker til i bildet over kom, veit jeg ikke, men jeg fikk hvertfall ikke noen beskjed om at funksjonaliteten var på plass så lenge jeg var redaktør.

Strekkode har du nevnt ja, men det hjelper jo ikke for oss å trykke strekkoder på bladet, så lenge funksjonaliteten for å scanne disse og utstyret for å gjøre det er på plass. Dette måtte integreres og kodes med DLS, så det hadde ikke hjulpet så mye om redaksjonen hadde sørget for at det ble trykket strekkoder på bladene. Slik har det hvertfall blitt forespeilet for oss.

Jeg er enig i at vi har snakket om dette ved flere anledninger, men der stopper også enigheten. Vi har visst helt forskjellig virkelighetsoppfatning av hva som ble sagt og hva avtalen var, så da er jeg litt usikker på om det hjelper å diskutere dette videre. Det er uansett litt på siden av hvorvidt Pegasus blir utryddet eller ikke, som tråden opprinnelig handlet om.

Tror dette er alt jeg har å si om den saken, og gjentar oppfordringen til BT om å invitere på dugnad så vi kan få gjort noe med returene snarest mulig. Jeg stiller gjerne opp.

Sitat:
Mja.. jeg vil ikke anbefale å kutte til svart/hvitt. Blader som er i svart/hvitt virker langt kjedeligere enn fullfarge. Og, jeg tror ikke det er såpass mye å spare på det at det er vits heller.. Hyperion er et fargerikt forbund med fargerike og varierte interesseområder, og det må bladet også være
/agreed.

Sist endret av Vokteren; 15/10-2009 kl 15:58
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 17:11
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: Re: Sv: Hvorfor Pegasus kan bli utryddet

Sitat:
Helt rett, og en gledelig bit informasjon, men dette var etter at forrige nummer kom ut, altså ikke for så lenge siden.
Sitat:
Jeg har aldri, såvidt jeg kan huske blitt fortalt noe annet enn at "dette er snart på plass". Til tross for at Pegasus har spurt i to år om å få lov til å slette abonnementer fra lista. Ellers er det flott å endelig ha fått tilgang på å få slette abonnementer, det er bare synd at det har tatt så lang tid. Håper det vil opprettes en rekke ekstra brukere så alle som vil kan inviteres til dugnad sporenstraks.

Og når jeg sier i underkant av 2000 abonnenter er det trukket fra returene, siden opplaget har ligget mye høyere.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 22:33
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Veldig diskusjon det plutselig ble om antall abonnenter og returer. Dette er åpenbart en samtale redaksjonen og AU burde hatt internt for lenge siden. Det er egentlig ikke så viktig hvem som har gjort hva syntes jeg. Her hviler det ansvar på alle involverte parter. Det er sløseri med Hyperion sine midler å få så mange returer (noen returer vil det alltid være), særlig i disse trange økonomiske tider som Hyperion er i nå. Ut i fra diskusjonen antar jeg at listene blir oppdatert innen neste utsendelse. Det er det som er viktig! Stå på.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia