Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20/10-2009, 16:22
TolkeGuru sin avatar
TolkeGuru TolkeGuru er offline
Medlem

Lightbulb Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Sitat:
Opprinnelig postet av janfredrik Vis post
Såvidt jeg har sett disponerer Unicornis en stor del av disse kontorlokalene, kanskje bortimot halvparten. Er det slik at Unicornis betaler leie tilbake til Hyperion for disse utleggene? Ellers vil jo dette være en nokså enorm subsidiering av selskapet. Finnes det evt noe vedtak om at Hyperion skal subsidere selskapet på denne måten?

Hadde vært flott om noen kunne oppklare dette.
Ut fra budsjettinnstillingen her er verdien av ytelsene som ligger i kontordelen av samarbeidsavtalen mellom UnicornIS og Hyperion satt til 35 240. Dette, samt alle andre driftskostnader unntatt lønn, får UnicornIS av Hyperion, mot å drifte interne og eksterne IT-tjenester. Dette regnestykket reflekterer kun husleiekostnadene.

Så vidt vi vet disponerer UnicornIS inntil 24 m2, men KANDU låner deler av lokalene (jeg antar at KANDU da betaler leie for den delen til kontorfellesskapet/Hyperion). Avtalen er inngått av Arbeidsutvalget.

Christer Gulbrandsen

Den som vet hvordan pølser og politikk blir til, får aldri mer en rolig natt.
- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Gammel 20/10-2009, 16:22
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Standard Sv: Diverse svar på oppklarende spørsmål

Sitat:
Opprinnelig postet av TolkeGuru Vis post
Vi fikk en forespørsel fra KANDU om å oppklare grunnlaget for en del ting vi sier i beretningen. Siden dette kanskje har interesse for flere enn KANDU gjengir vi her forespørselen og vårt svar.
Jeg synes det er flott at Desisjonskomiteen tar seg tid til å utdype og besvare slike (relativt omfattende) henvendelser!
Svar med sitat
Gammel 20/10-2009, 16:32
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Standard Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

@janfredrik: Du finner en god oversikt over ytelser og motytelser og verdien av disse basert på tall fra regnskapsføreren vår i vedlagte dokument.
Vedlagte filer
Filtype: pdf ytelseoversikt-Unicornis_og_Hyperion.pdf (87,8 KB, 14 visninger)
Gammel 20/10-2009, 16:39
masae sin avatar
masae masae er offline

Nå har ikke jeg tenkt å kommentere eller svare på deskoms svar til KANDU. Det får vi heller ta på LT, men det er en ting jeg ønsker å poengtere:

Sitat:
Basert på de tilbakemeldinger som har kommet på forumet ser det ut til å ha vært vanskelig å bruke systemet for medlemsforeningene - noe vi vet at selskapet også har hatt fokus på, i og med arbeidet med nytt UI. Ettersom det vanligvis er slik at det for hver tilbakemelding som kommer er en del som holder kjeft og i stedet gir opp, er det grunn til å tro at vanskeligheter med systemet har bidratt til lavere medlemstall. Hvor stort dette bidraget er, vet vi ikke.
Det er jo et ganske kjent faktum, særlig når det gjelder ting som har med data og EDB å gjøre, at det kun er de som har problemer som gir tilbakemeldinger og ofte også skriker ganske høyt, f.eks. på forskjellige nettfora. De som ikke har problemer gir ikke tilbakemeldinger, og da spesiellt ikke offentlig. Jeg mener derfor at dere ikke kan dra den konklusjonen dere gjør etter å ha lest de tilbakemeldingne som ligger på forumet.
Gammel 20/10-2009, 17:01
masae sin avatar
masae masae er offline

OK, når jeg leser litt mer av de deskom har skrevet til KANDU, så er jeg alikevel nødt til å svare på noe av det de skriver:

Sitat:
Ut fra det vi vet om sommerleiren var det også i all hovedsak deltakere fra SKSF og noen få andre foreninger.
Her vil jeg gjerne ha dokumentasjon.
Ingen av desisjonskomiteens medlemmer var på sommerleiren, og å si at sommerleiren i all hovedsak bestod av deltakere fra SKSF er ikke riktig. KFE hadde f.eks. flere deltakere på leiren enn SKSF hadde, og det var også en betydelig andel folk fra bergen på leiren.
Gammel 20/10-2009, 17:04
Xadhoom sin avatar
Xadhoom Xadhoom er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av masae Vis post
tall fra regnskapsføreren vår i vedlagte dokument.
35 240,- i årlig husleie for 20 kvadrat kontor + fellesareal + tilgang på 2 møterom? Altså litt under 3000 kroner i måneden?

Sitat:
det kun er de som har problemer som gir tilbakemeldinger
Når man møter problemer i et IT-system har man tre muligheter:
  1. Man tar kontakt med support og får hjelp
  2. Man finner ut av det selv
  3. Man gir opp
Nummer 2 og 3 gir heller ikke lyd fra seg, men de har like fullt hatt problemer. Hvis man har noen personer i gruppe 1 er det overveiende sannsynlig at det eksisterer mørketall i gruppe 2 og 3 også.

Mine miniatyrer
Min miniatyrblog
Svar med sitat
Gammel 20/10-2009, 23:26
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Sitat:
Ingen av desisjonskomiteens medlemmer var på sommerleiren, og å si at sommerleiren i all hovedsak bestod av deltakere fra SKSF er ikke riktig. KFE hadde f.eks. flere deltakere på leiren enn SKSF hadde, og det var også en betydelig andel folk fra bergen på leiren.
Kan du oppgi antall deltakere på sommerleiren totalt, både med og uten dere fra Hyperion sentralt? Gjerne med foreningstilhørighet også.
Svar med sitat
Gammel 21/10-2009, 00:01
merilin merilin er offline
Starbuck

Ser at det snakkes om sommerleiren, hvem som var med og hvor mange fra hvilket miljø. Jeg tenkte bare å minne på at man kan jo ikke tvinge foreninger til å komme. De må være engasjert nok til å melde seg på sommerleiren, og så har jo folk forskjellige planer for sommerferien.

Om det er manglende oppmøte fra et interesseområde eller noen forholdsvis aktive foreninger, så kan man jo ta det i bakhodet til neste sommerleir og se om programmet kan gjøres attraktive for de også - dersom det er grunnen til at de ikke har deltatt på årets sommerleir.
Gammel 21/10-2009, 00:06
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Sommerleiren hadde 29 deltakere, 40 om du tar med de sentrale tillitsvalgte som også arbeidet under leiren enten som kursholdere eller andre typer ansvarlige. Jeg har ikke tenkt til å liste opp navnet på alle som var med men kan si at de tre største foreningene som deltok var KFE, SKSF og Golem. Jeg har ikke ført hvem som er med i hvilke foreninger, så det blir litt gjetting, men jeg tror det er 7 sksfere, 8 kfere og 7-10 golemere (litt usikker her). I tillegg hadde KFE et par påmeldinger som trakk seg ut i siste liten.

Selv synes jeg deltakertallene var alt for lave, og det gjør meg trist at ikke flere fikk være med. Sommerleiren nådde heller ikke bredt nok ut. Men rene deltakertall alene er ikke den fulle historien om sommerleiren. Her er noen tall som lover godt for neste år:

På en skala fra 1-5, hvor 1 er helt uenig og 5 er helt enig er snitt-score for påstanden "jeg har lyst til å delta på Hyperions sommerleir neste år" 4,86
Med samme skala er snitt-score for påstanden "jeg vil ta med meg noen som ikke var på årets sommerleir neste år" 4,34
Påstanden "Jeg hadde det gøy på Hyperions sommerleir" skårte 4,82 i snitt
"Jeg lærte noe nytt" - 4,61 i snitt
I totalvurderingen har deltakerne gitt sommerleiren 4,57 av 5 stjerner, ingen har gitt mindre enn 4.
Sommerleirens yngste deltaker var 11 år gammel.

Sist endret av Magnar Müller; 21/10-2009 kl 00:36
Svar med sitat
Gammel 21/10-2009, 00:07
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Her er det jeg tror er hovedgrunnene til at det ble som det ble:

For dårlig informasjonsarbeid i forkant
Serverkrasj i starten av juli som ødela sommerleirsiden, og sørget for at vi mistet hver eneste påmelding frem til da
Forsinket start på prosjektet grunnet problemer med å finne sted
Sen avklaring av kursinnhold
To kurs som datt ut grunnet kursholdere som måtte melde avbud
Første gang i historien at Hyperion krever deltakeravgift på arrangement (400kr)
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:34.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia