Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Nytt fra Hyperion > Støtteordninger

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 2/11-2008, 14:33
Hildea Hildea er offline
Medlem

Standard Foreningsstøtte - når?

Ifølge Spørsmål og svar blir foreningsstøtten vanligvis delt ut i oktober. Vi (Hexagon) har ikke hørt noe ennå -- er det noen forsinkelser i år?

Så vidt jeg kan skjønne fra DLS har vi levert inn alt vi skal av informasjon, og jeg har bladd tilbake i arkivet over e-post til styret og kan ikke se at vi har fått noen purringer, så jeg regner med at alt er i orden fra vår side. (Vi har styrevalg på høsten, så det var det forrige styret som leverte inn fjorårets årsrapport.)
Svar med sitat
Gammel 2/11-2008, 17:55
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: Foreningsstøtte - når?

Hei, støtten blir fordelt i løpet av noen dager, og akseptskjema bør være hos dere innen ikke så alt for lang tid
Svar med sitat
Gammel 2/11-2008, 22:56
Sceptic Sceptic er offline
Medlem

Standard Sv: Foreningsstøtte - når?

Slikt burde dere ha informert om.
Jeg regner med at det er en del foreninger som venter på dette, og dere har forklart i spørsmål og svar at dette skal skje i oktober.

Dette er for slapt fra deres side.
Svar med sitat
Gammel 2/11-2008, 23:20
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Det er jeg nok ganske uenig i.

1. Vi har informert om dette til Forbundsstyret, Landstinget og andre via sakspapirer til Landstinget.
2. Medlemsforeningene leverte i år usaklig sent årsrapporter. Over halvparten leverte etter tidsfristen, og over 1/3 leverte på dagen til vår søknadsfrist til staten, noe som medførte enormt mye ekstraarbeid for oss slik at mye av vårt høstarbeid ble drastisk forskyvet.
3. Du har tidligere (9. oktober) kontaktet oss om dette, og fått svar innen fire timer, så det burde ikke komme som en overraskelse på deg som person.
4. Selv om det i FAQen vår står at støtte tidligere har blitt delt ut i oktober, bør ikke det akkurat være katastrofe at det deles ut en uke senere enn tidligere.
5. Som sagt, hadde medlemsforeningene levert i tide, kunne vi kanskje hatt tid til å gjennomføre beregninger o.l. før det enorme arbeidet med Landstinget begynte.
Svar med sitat
Gammel 3/11-2008, 20:57
Medlem

Standard Sv: Re: Foreningsstøtte - når?

1. Det burde også ha blitt informert over mail til styreledere i foreningene.
2. Det er en grunn til at det kalles for en frist. Da må dere enten sette fristen tidligere, og tilby mulighet for utsettelse, eller la alle foreninger som ikke leverer papirene sine utebli. Enkelt or greit.
3. Jeg var fult klar over dette, noe jeg også har informert resten av styret i foreningen min. Jeg reagerer ettersom det er mange andre foreninger under Hyperion som burde få vite om slikt.
4. Nei, det er ingen katastrofe. Men noen foreninger med liten tid legger gjerne opp ting slik at det skal fungere med alt annet. Om ett ledd svikter, og ikke informerer om dette, så blir det ekstra unødig arbeid for de gjeldene foreningene.
5. Samme som svar 2.

Dette og flere andre ting har fått meg til å reagere. Servicen deres er noen gang elendig. Om man spør litt for mange spørsmål, eller litt for kompliserte spørsmål, så risikerer man rett og slett å ikke få svar. Dette har skjedd med oss flere ganger.
På bakgrunn av det, pluss forsinkelsen deres, så reagerer jeg litt.
Det tar dere ikke lang tid å informere om slikt.
Svar med sitat
Gammel 3/11-2008, 21:27
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Hei, vi har ikke lovet utbetaling i oktober. I FAQen vår skriver vi når det vanligvis tidligere har blitt gjennomført, og det står også, såvidt jeg kan huske, på toppen at tidsfrister og tidspunkter vil variere fra år til år. Alle som har ringt eller sendt e-post om dette har også fått beskjed om at tildeling vil skje i overgangen oktober/november.

For å klargjøre, grunnen til at vi venter såpass lenge er todelt. Foreninger som melder seg inn etter tildelinga skjer, får ikke etableringsstøtte det året. I tillegg er vi avhengig av å få medlemslister og lignende i havn, noe som i år har vært ekstremt vanskelig. Skulle vi fulgt tidsfristen vi satte, ville vi hatt omtrent 40 foreninger i Hyperion og ca 3.000 medlemmer. Nå har vi fått inn lister fra omtrent 100 foreninger og til sammen ca 11.000 medlemmer. Beklageligvis førte den sene sluttstreken for innsamling av medlemslister til at Landstinget begynte "rett etterpå", noe som gjorde at vi måtte vente litt lenger.

Alle foreninger i Hyperion har blitt ringt en god del ganger i år, både i forbindelse med innlevering av medlemslister (med unntak av de som var svært flinke og leverte innen den opprinnelige tidsfristen) samt at alle foreninger som kan sende delegater til Landstinget har blitt ringt svært mange ganger. De som ringte fra Hyperion (Arbeidsutvalget) kunne da besvare det folk lurte på, og vi besvarte jammen mange spørsmål om det meste .

I perioden før Landstinget har vi bare fokus på Landstinget. Vi jobber hardt med å få mange foreninger til å komme, og det er mye praktisk som må løses. I denne perioden sendes det e-poster til styrer om at de må melde på delegater og anenn info, og vi valgte å ikke fylle e-postene med mer informasjon enn det (f.eks. om Fantasinatta, prosjektstøtte, foreningsstøtte, osv osv) da dette av erfaring ikke blir lest.

Vi har innenfor regelverket vårt plikt til å dele ut innen desember, og vi skal nok dele ut ganske mye tidligere enn det. Siden det blir en ny generalsekretær som tar over fra 1/1 2009, skal jeg og Natalie (påtroppende generalsekretær) ta fordelinga av årets frifondmidler sammen siden det er en god erfaring å ha med seg og en god introduksjon i økonomiarbeidet.

Når det gjelder andre henvendelser, vil jeg understreke at det i perioder med mye aktivitet kan være forsinket besvarelse, men henvendelser som kommer til n4f@n4f.no har blitt besvart ifølge vår e-postlogg. Du er en av de personene som også har blitt oppringt i forbindelse med slike henvendelser. Enkelte henvendelser som har med medlemskap i Hyperion og lignende har blitt videresendt til medlemsansvarlig (som opplyst om ved innmelding), og det kan hende at noen henvendelser har forsvunnet i overlappen mellom tidligere og nye medlemsansvarlig. Vi innfører nå et e-postsystem med sporing av alle henvendelser som kommer til offisielle adresser som 'n4f' og lignende, noe som vil sikre at alle henvendelser vil bli besvart innen god tid.

Jeg vil dog understreke at jeg tok en stikkprøvekontroll på n4f-postkassa nå, og i gjennomsnitt har du fått svar på henvendelser innen tre timer av første henvendelse i en tråd. Til sammen har du fått 12 svar på e-posthenvendelser siden februar i år.

Om det er noen tilfeller av sen tilbakemelding er det selvfølgelig beklagelig, og noe Hyperion regelmessig jobber med å forbedre. Det er derimot slik at vi ikke har en stab med fulltidsansatte, og 3/5 av Arbeidsutvalget jobber bare èn dag i uka, noe som i enkelte tilfeller kan føre til noe sen tilbakemelding i f.eks. medlemssaker.
Svar med sitat
Gammel 4/11-2008, 23:08
Medlem

Takk for et veldig utfyllende svar!

Angående svar på mail, så er jeg storfornøyd med tiden det tok å svare. Dette har aldri vært problemet.
Problemet har vært at 3 ganger, så jeg har ikke lenger fått svar på spørsmålet mitt. Om det tar 2-3 dager før jeg får svar, er ikke noe problem.

Selv om jeg tar opp min misnøye med dere, så vil jeg også understreke at jeg syntes at dere gjør en veldig god jobb! Kudos for det.
Er bare litt sånn småpirk jeg syntes at dere kan jobbe litt med.

Angående at man noen ganger ikke lenger får svar på spørsmål over mail, så håper jeg at det nye systemet deres løser dette, og da er det ikke noe mer pirk jeg vil klage over.

EDIT:
(ca) 10. november: tildeling av støtte

Sist endret av Sceptic; 5/11-2008 kl 14:16
Svar med sitat
Gammel 10/12-2008, 14:10
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

I dag, 10. desember, kom ble støttemidler utbetalt til Fantasy InLaiv. Jeg håper det kommer tidligere neste år eller at man forbereder foreningene på det.
Svar med sitat
Gammel 10/12-2008, 16:33
Sigurd sin avatar
Sigurd Sigurd er offline
Medlem

Har forståelse for at støtten betales ut sent!

Å kreve inn årsrapporter er noe herk, og det er altfor mange som ikke tar fristen alvorlig. Så mange at det kanskje er på tide med en opprensking? Jeg skjønner at man vil ha med seg flest mulig, men man må også veie slacken man viser de treige foreningene opp mot ulempene som de pliktoppfyldende foreningene får.

Som tidligere gan.sek. er jeg smertelig klar over at ikke alle kan tilfredsstilles. Kanskje må Forbundsstyret ta en prinsippiell avklaring på hvor streng man skal være med fristen?

- Consul for life -
Svar med sitat
Gammel 10/12-2008, 22:11
Xadhoom sin avatar
Xadhoom Xadhoom er offline
Medlem

Jeg for min del er veldig fornøyd med å få påminnelse om fristen på SMS.

Mine miniatyrer
Min miniatyrblog
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia