Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 23/06-2004, 20:08
Odd Mm Loddm sin avatar
Odd Mm Loddm Odd Mm Loddm er offline
Medlem

Standard

Jeg har herved oversatt Risus' kjerne av regler til norsk. Det ligger tilgjengelig HER, i flere forskjellige format.

Velbekomme.
Svar med sitat
Gammel 23/06-2004, 21:59
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard

Vel blåst og arbeidet! Har du sagt fra til forfatteren? Han vil nok bli veldig glad!

Intro-teksten var litt tungvint, tok litt bort fra den lette stemningen i spillet...

Ellers: Bra folk bruker sommeren til fornuftige ting!
Gammel 23/06-2004, 22:34
Odd Mm Loddm sin avatar
Medlem

Standard

Vel blåst! i like måte, kjære.

Jeg har sagt fra til S. John Ross, ja!, og han skal lenke til det på sin fargerike side.

Hvilken introtekst snakker du om? Det tøyset jeg skrev på min side var ... tøys og ubetydelig tull, men hvis det er noe fra selve overettelsen du stusser over, skal jeg ta det til virkelig alvorlig etteretning. Det er klart at oversettelsen må være tydelig og "lett", men jeg deler ikke personlig denne svevende lette humor-legningen som du refererer til. Jeg foretrekker tyngre letthet. Og roligere bråk. Osv.

Nuvel.
Vennlig, vennlig,
Gorm
Svar med sitat
Gammel 23/06-2004, 22:36
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard

Tenkte på det du hadde på din egen side, ja, ikke selve oversettelsen (har ikke lest den, bare sett på den i 10 sekunder, så jeg kommenterer den ikke).

Har du fått spilt noe Risus i det siste?
Gammel 25/06-2004, 13:02
Odd Mm Loddm sin avatar
Medlem

Standard

(jeg har oppdatert og forbedret siden min et hakk videre... dette har egentlig ingen av dere som sannsynlig målgruppe, det er derfor dette står i parentes)!

Ja, jeg har spilt litt Risus, ikke mye, idet de helt store forbrennende flammene har blusset opp, som vanlig, under eksamenspress. Altså de siste to månedene omtrent. Jeg har spilt det én gang midt i dette høytrykket, og det er det som har holdt meg levende. Jeg var Lekeleder, og vi lekte post-apokalypse i James-Bond-stil. Meget tilfredsstillende, dog et hakk for alvorlig. Det har jeg rettet på til neste spill, som er døpt Quest For The Holy Mjød - et VELDIG lite fastsatt navn, men fremdeles, litt sjarmerende - som jeg kommer til å legge ut på siden min, og hva mer; være svært fornøyd med! For det blir bra!

Nuvel.

(En til parentes: Jeg har allerede blitt satt opp på Risus-siden, og er kjempeglad. Jeg lurte lenge på hvilken kommentar jeg kom til å få, og er fornøyd med den jeg Rossen ga meg. Han kalte siden min groovy! Hoho. Beklager, jeg har ikke selvsensur i gledesrus. Groovy! HAH! Hvalrossen...[rister på hodet som Bård Tufte Johansen])
Svar med sitat
Gammel 25/06-2004, 13:41
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

((ikke forveksle Gorm og meg.. selv om vi ligner litt i skrivestil. thank you))

utrolig hvor mye tid folk bruker på det de synes er viktig, gikk det plutselig opp for meg idet jeg så dette.
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Norsk språk på forumet Espen Nytt fra Hyperion 35 2/09-2019 20:10
Språket i utvikling, norsk språkråds siste krumspring Njordi Andre diskusjoner 31 16/04-2004 17:43
liste over oversatt fantasy? hobgoblin Andre diskusjoner 2 7/03-2004 01:15
Norsk Spillteknisk Ordbok! HOT Spillskaping 16 11/02-2004 09:35
Risus vs. Fudge Odd Mm Loddm Spillskaping 10 4/02-2004 01:06

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia