Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 9/08-2008, 09:28
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Hva ville du gjort hvis du var vandød?

Enkelt spørsmål Hvis du en dag ble til en zombie, vampyr, varulv eller lignende... hva ville du gjort?

NB: Tenk realistisk, tenk vår verden. Hvis du bor i Indre Gokk med din tante, tenk deg at du er en vampyr i Indre Gokk som stadig har en tante.
Gammel 9/08-2008, 10:21
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Hva ville du gjort hvis du var vandød?

Har tenkt mye på dette (!), både fordi jeg bruker vandøde i to kampanjer med Fabula nå, og fordi jeg skriver ei novelle om vandøde i vår moderne verden.

Jeg ville bevegd meg til et sykehus, tror jeg, og sett om det var en liten mulighet for å bli gjenoppvekket på mer alminnelige måter. Og så ville jeg kanskje gått til kirka, og fortalt dem en sannhet eller to om livet etter døden (uten at de ville lytte, tror jeg). Og så ville jeg prøve å finne et stille sted, med utsikt, der jeg kunne teste ut mine egenskaper som vandød. Og når jeg hadde klart for meg hva de var, ville jeg prøve å finne et yrke der slike egenskaper blir verdsatt.

Men om jeg fant ut at jeg kunne klare meg i evigheter uten mat og drikke, ville jeg kanskje heller dra på ferie.

Hvorfor spør du?
Gammel 9/08-2008, 10:26
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Hvorfor spør du?
Av ren morra-nysgjerrighet. Jeg hadde lyst å snakke om noe, og kom på dette

Jeg ser for meg at det kunne gått ut over relasjoner til kone og barn - avhengig av typen vandød, selvsagt. Og hvis man har vært død en tid, og så kommer tilbake, har ikke verden stått og ventet på en...
Gammel 9/08-2008, 11:51
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Jeg ville ringt til legen, og havnet i sykehuskø. Så spørs det om jeg ville klart å kontrollere mine unaturlige drifter når jeg til slutt ble korridorpasient.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 9/08-2008 kl 11:51
Svar med sitat
Gammel 9/08-2008, 13:39
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Nå er vel ikke varulver vandøde, strengt tatt, men... det er jo også stor forskjell på zombie og vampyr, f.eks.

Zombier er vel egentlig bare kjøttetende dinguser, så da ville jeg vel... spist på noen og så smittet dem med zombiesmitte og til slutt dødd med en spade gjennom panna. Hadde jeg vært vampyr hadde jeg vel vært mer intelligent, men litt avhengig av mythos hadde jeg jo enten spist noen og så blitt jagd som det monsteret jeg er, eller spist litt på noen og så fått dem til å glemme det, og gått rundt i mørket og angstet over denne nye tilstanden, og om dagen ville jeg vel fort oppdaget at jeg tar lett fyr, og at det IKKE er mangel på solblokk som gjør det... og da tror jeg at jeg er beyond legehjelp, jeg altså.

Realistisk sett ville jeg nok fort forstått hva jeg sannsynligvis har blitt, selv om jeg nok ville ha vært litt vantro i begynnelsen. Gitt nok tid som sentient vandød ville jeg nok ha forsøkt å oppsøke kjæresten, og det hadde sannsynligvis gått i dass idet jeg ville skremt livskiten ut av ham med vandødheten min. Så ville jeg oppsøkt mutter'n for å si "føkk realismen din, jeg er vandød, hva sier du til det?" (eller egentlig ikke). Så ville jeg flyttet til Nord-Norge om vinteren, og sannsynligvis sittet i en hule og lagt kabal hele sommeren (eventuelt prøvd å få fatt i trådløst internett og en laptop så jeg kan surfe på nettet hele sommeren mens det er lyst).

Hadde jeg derimot vært en varulv ville jeg nok oppsøkt familien og bedt dem om å holde meg innestengt ved fullmåne. Jeg ville også oppsøkt noe slags voodoo-hjelp. Jeg ville i alle tilfeller ligget LANGT unna prester og politi. Så vile jeg prøvd å tilpasse meg livet som varulv ved hjelp fra slekt og venner, og prøvd å holde varulvstatusen hemmelig.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 9/08-2008, 14:39
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Jeg ville spist deg Matthijs.
Gammel 9/08-2008, 15:19
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Hva ville du gjort hvis du var vandød?

Det kommer helt andpå hva jeg ble, det er stor forskell på zombier og vampyrer og også stor forskell innad i mytelogiene om de forskellige vesenene.

Ble jeg en zombie så kom det andpå hva slags Zombie, hvis en slik hoodoo zombie så ville jeg ha prøvd å beholde nok tankekraft til å vandre ut på en vei hvor jeg kunne ha fått hjelp. Hvis en slik Resident Evil og ligende zombie så hadde jeg vel ikek hatt mye valg men gått rundt og spist folk, hvis jeg hadde noe hjerne kapasitet igjen ville jeg forsøkt å undgå å spise folk jeg var glad i og katter.

Hvis en vampyr så ville det igjen komme andpå hva slags vampyr. Hvis en slik vampyr i fra legendene så ville jeg ha forsøkt å få kontakt med venner og familie og advart dem før de kom til skade. Hvis noe mer alle Anne Rice sine vampyrer eller WoD så ville jeg ha forsøkt å finne så mye ut om tilstanden som mulig og så funnet en måte å skaffe blod på, helst uten å skade noen. Kansje få noen elskere innenfor BDSM som er intresert i bloodsports eller noe slikt og forsøkt å utvikle overnaturlige evner og syntes det hele var veldig kult og ellers fortsatt med livet mitt som vanelig.

Hvis en varulv, vel nå er vel ikke varulver vandøde da, men uansett. Hvis et fungere som med Hammer horror filmer at man ble et monster som løp rundt og drepte folk under fullmåne så ville jeg ha skaffet meg en celle og låse meg inn i under de nettene og ellers fortsatt livet mitt som før. Hvis litt mer alle World of Darkness hvor varulver kan skifte form når de vil så ville jeg bare forsøkt å finne mer ut om tilstandedn. I begge tilfeller så ville jeg ha forsøkt å utvikle overnaturlige evner. Enten jeg ble vampyr eller varulv så tror jeg at jeg ville ha storkost meg.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 9/08-2008, 15:59
Andraax sin avatar
Andraax Andraax er offline
Medlem

(jeg antar vampyr, bare fordi.... bare fordi)

Jeg ville ha fortsatt å bo i huset mitt, for å prøve å være så sosialt normal som mulig. Jeg ville endelig ha sagt opp jobben min, og tvunget meg selv til å bli ferdig med en av de ørten skriveprosjektene mine, som kanskje kunne ha gitt meg en mager inntekt. Jeg ville ha fylt opp fryseren min på våren, slik at jeg hadde sluppet å gå ut midt på sommeren, og så har jeg et par kamerater (brødre, faktisk) som ville ha handlet resten for meg, uansett hva jeg var.

For å slippe meg litt løs, ville jeg ha gått opp i lysløypa, som er 50 meter bak huset, og tatt to runder der, mens jeg stoppet en plass langt opp i skogen og skrek ned i et hull.

Og jeg vile fortsatt ha vært singel.

Vandrerne - Et norsk fantasyrollespill
L.A.R.S. - Generisk rollespillsystem på norsk
Svar med sitat
Gammel 9/08-2008, 16:17
hobgoblin hobgoblin er offline
Medlem

omtrent eneste formen for vandød jeg har sansen for er noe såpass obskurt som lich.

dette fordi det ikke komme noe særlig med "må gjøre" klausuler med på lasset.

utover det så tror jeg at jeg hadde lagt ut på walkabout. når vær, matmangel og annet ikke kan ta knekken på en, kan en ende opp med å gå til de underligste steder
Svar med sitat
Gammel 10/08-2008, 10:31
Kaia Kaia er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Enkelt spørsmål Hvis du en dag ble til en zombie, vampyr, varulv eller lignende... hva ville du gjort?
Eg hadde sikkert ikkje fått gjort særleg mykje.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:44.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia