Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Molde Spillklubb > Rollespill

Notiser

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27/08-2016, 14:07
Kroiden sin avatar
Kroiden Kroiden er offline
Medlem

Standard Sv: Kaines Dataslate.

Riddick kommer etter hvert frem til resten av oss og han får lappet meg sammen slik at jeg i det minste kan stå på beina. Vi tar så denne mystiske monolitten i nærmere øyensyn. Maltraxas klarer å tolke de rare, grønne tegnene som står etset inn i sidene på monolitten. Det er ett eller annet om ett gravkompleks eller en krypt. (1)

Vi bruker så en god del tid på vårt vanlige tull, og til slutt så slenger jeg en av disse skallene ned i ravinen som oppsto når monolitten kom opp av bakken. Det er langt ned, 80 til 100 meter, men vi skal vel klare å komme oss ned. (2)

Vel nede så viser det seg at vi står i en stor grotte med vegger som ser ut som obsidian. Stedet er opplyst av ett grønt lys som virker som det er overalt, men jeg ser ingen kilde til det. Vi har også en gang vi kan følge. Denne deler seg snart opp i tre andre ganger. Høyre , venstre og rett frem.

Den første gangen vi følger ender i en vegg. Foran denne veggen svever ett av disse grønne lysene jeg så i gruva. Nox sender frem fluene sine og det lysende punktet forsvinner i ett blaff. Jeg antar det er en slags sikkerhetsmekanisme for å hindre uvedkommende, som f.eks. oss, i å bruke disse punktene. (3)

Den neste gangen leder oss til noe som ser ut som ett generator rom. (4) Jeg er fremdeles temmelig dyster til sinns etter den blodløse kampen tidligere og de andre passerer meg. Riddick brøyter seg frem, meget oppstemt, grunnet synet av ny teknologi.
Det er når alle de andre minus meg er inne i rommet at ting plutselig går galt. Plutselig kommer det stormende frem scarabeer fra alle kanter, inklusive fallende fra taket.

Vårt nyeste medlem viser nok en gang sin «pålitelighet» ved å snu på hælen og springe fra rommet hylende som en liten jente. (5) Mer betenkelig er det at også Riddick og Maltraxas løper ut av rommet, slik at Nox blir stående alene igjen. I løpet av noen få sekunder har alle de små krypene bare ett mål. Lettere bannende trekker jeg Grinder og kaller på Khornes gave. Jeg er ikke alltid enig i det Nox driver med, men jeg nekter å la disse små krypene ta livet av ham. (6)

Den røde tåken senker seg og jeg stormer inn. Grinder og Lefty (7) smadrer og sender restene av scarabene til alle kanter, men flere kommer hele tiden til. Selv igjennom tåken av raseriet kjenner jeg at jeg svekkes når de små krypene angriper meg og får ett lite sjokk når jeg forstår hva som skjer. De små krypene gjør ikke skade via sår, de eter motstanderen sin!
For ikke å ende som scarab-mat sender jeg meg selv inn i immaterium slik at de faller av og de siste scarabene blir skutt i filler eller knust av resten av warbandet.

Jeg synker sammen ved veggen når den siste scarabeen blir knust og sitter der relativt uvirksom helt til Nox kommer bort til meg og vil «shake hands». Noe fortumlet antar jeg at han vil si takk for assistansen, og det vil han også, men ikke helt som jeg forventet. Han presser en slags psyker kraft inn i meg og jeg kjenner at sårene leges. Det er muligens at Khorne ikke er helt happy for samtidig kjennes det som noen har pakket meg inn i piggtråd for så å rive den av i ett hardt røsk. (8.)

Jeg kommer meg på føttene igjen og går inn i gangen. Bak meg hører jeg ett boltpistol skudd og så kommer det plutselig en liten kanonade i min retning. Jeg virvler rundt og legger hånden på Grinder klar til kamp og blir møtt med ett lettere sykt smil fra den nye fyren som står der med røyk fra den ene skulderen og en boltpistol på gulvet. (9)
Jeg begynner å lure på hvilken gjøkunge vi har invitert inn i reiret, men jeg er for sliten til å følge min første impuls som er å fjerne hodet hans fra skuldrene.

Vi bestemmer oss for å komme oss av sted for å sjekke den siste gangen. Mens vi sikrer at alt fungerer (10) Sannsynligvis i ett forsøk på å rette opp sitt noe lurvete førsteinntrykk (11) så har den nye karen sneket seg inn i den tredje gangen. Når jeg sier «sneket» så må jeg legge til at jeg har ingen problemer med å høre ham. Han kommer tilbake adskillig fortere enn han dro og forteller at det tredje rommet er fylt av nekron krigere klare til bruk samt beholdere i hundre-vis som alle er fylt med mer av dem. Jeg tror ham og vi blir enige om å la det siste rommet være i fred. Vi antar at de vil aktiveres om vi kommer nær nok. Vi går tilbake til generator rommet og begynner å plassere eksplosiver. Riddick setter detonatorens tid og vi vender tilbake til der vi kom ned. Det viser seg at det ikke blir like fullt så enkelt å få folk opp igjen. Nox kan fly og nykomlingen og meg kan klatre opp via mitt klatreutstyr. Det blir verre med Riddick og Maltraxas. (12) Tauet mitt har ingen sjanse på å få dem opp, så etter noe panisk tenking ender det med at jeg kommanderer noen typer til å assistere. Det ender med at vi får heist dem opp ved hjelp av vaierne som blir brukt til hale tog tilbake på skinnene når de sporer av.

Det er i siste liten også. Snaue 20 sekunder etter at vi har fått opp Maltraxas og Riddick detonerer bombene og ting faller sammen med ett brak.
Nox får en ide og siden min tankevirksomhet er utslitt går vi med på hans. (13)

Snart står vi sammen med en magos og diskuterer barn. (14)

Den korte versjonen og resultatet av denne åndfulle samtalen var at Nox inngikk en kompact med magosen om å skaffe magosen mer nekron tech og til gjengjeld skulle vi få låne magosens «barn». Skikkelig fæle servitors som besto hovedsakelig av våpen og rustning. (15)
I mellomtiden gjør jeg en liten sidehandel. Arbeidere for meltabombs. Mange meltabombs!

Jeg gjør meg også tanker om det vi vet så langt. Det nykomlingen så, kombinert med skriften på monolitten og det faktum at det spratt opp en hel haug lignende monolitter rundt omkring antyder sterkt til at meg at dette er bare begynnelsen og om vi ikke finner senteret som styrer dette så er det begynnelsen til vår ende.

1. I sannhetens navn så sa Maltraxas en del mer, men Kaine fulgte ikke med. Han plukket opp en metalledderkopp (en scarab) fra bakken i stedet. Det er mulig det var like greitt. Maltraxas omtalte blant annet ordet «Kalugura» som «Karl i ura»......
2. Dessverre så ble det ikke tenkt like hardt på dette med å komme seg opp igjen. Dette ville bli det man kan kalle for ett «tema» litt senere.
3. Teleportering er ny ting for Kaine, men han er ikke fremmed for at en slik ting kan eksistere.
4. Det var det og mer. Dette rommet produserer nye nekron krigere og scaraber.
5. Dette med hylingen er Kaines egen oppfattelse. Resten stemmer ganske bra.
6. Strengt tatt er vel Nox den av oss som tåler mest skade og da tar jeg med Kaos Marinen. Kaine skulle vise seg å være i mye større fare enn Nox all den stund Kaine fremdeles var ganske skadd.
7. Bokstavelig talt Kaines venstre hånd som ble forandret til ett våpen med en av Khornes gudegaver. Det ble foreslått som navn av GM Jo Vegar og vedtatt ved akklamasjon grunnet navnets utvilsomme korrekthet.
8. Dette er også kjent som å mislykkes med ett nødvendig Thougness kast etter å blitt brukt psyker powers på.
9. Christian har problemer med å gjøre ett godt inntrykk på Kaine om det er formålet hans. Personen hans skjøt på en kraftkrystall og den skjøt tilbake. I krampetrekningene etter å nesten få smeltet av seg armen fyrte han så av en burst fire som fullstendig tilfeldigvis nesten traff Kaine. Det kan bli problematisk å overbevise Kaine om dette derimot.
10. Som f.eks. armer bein, evnen til å puste, våpen av ymse slag.....
11. I hvert fall når det gjelder Kaine.
12. Det var dette med å lette noe som veier 400 + kilo med ett tau som ikke tåler mer enn 250....
13. Kaine fikk ikke med seg hva ideen var eller hva den gikk ut på, men antok det var bedre enn å stå uvirksom.
14. Jeg kødder ikke! Det var på dette stadiet Kaine begynte å lure på om denne ideen var noe en burde fortsette på.
15. Jeg bør også nevne at Nox fornærmet magosen ved å si at «barna» hans ikke var effektive nok. Vi ender sikkert med en magos som med morderisk ensporethet vil prøve å lage en servitor i stand til å drepe Nox med ett slag.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:32.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia