Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Åpent forum

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 3/05-2010, 10:50
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool HyperSys

Hvorfor får eg NÅ en mail om at leveringen av Årsraporten ikke er go kjent, fordi eg som leder av Molde Spillklubb har gått fra å være vertifisert til å ikke bli det siden eg signerte for en måned eller noe siden!

Kan noen svare meg på hva som skjer i kulissene i dette systemet?

Sist endret av Crowax78; 3/05-2010 kl 10:50
Svar med sitat
Gammel 3/05-2010, 14:44
Jan sin avatar
Jan Jan er offline
Medlem

Standard Sv: HyperSys

Samme har skjedd for oss i Trondheim også. Hva skjer?
Svar med sitat
Gammel 3/05-2010, 15:19
aju sin avatar
aju aju er offline
Medlem

Standard Re: HyperSys

Hei, beklageligvis hadde det sneket seg inn en liten feil i sjekken om "kan denne personen signere nå".

Systemet SKAL sjekke om personen er verifisert, og dersom det er signert med brev får man signere som førstemann.

Det systemet derimot gjorde var å sjekke om personen er verifisert, og deretter om det var en brevkode hos personen. Dette førte til at personer som har vært SMS-verifisert og deretter fått tilsendt en brevkode men ikke benyttet seg av brevkoden, hadde signaturrett på likt nivå som en person som har brukt brevkoden.

Dette ble automatisk snappet opp da signaturen ble markert som ugyldig. Det er dog veldig uheldig at det oppstod, og vi beklager dette.
Svar med sitat
Gammel 3/05-2010, 15:43
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Takk for oppklaringen fra AJ. Jeg vil også føye til noe, fordi jeg tror mange kanskje føler at vi gjør ting på en tungvindt måte ved å kreve f.eks. brevbasert verifisering. Men vi har ikke noe valg med tanke på dette ettersom signaturen på årsmeldingen skal være i tråd med krav fra forvaltningsmyndighetene som gir Hyperion statsstøtte. En SMS-verifisering eller e-postverifisering er ikke godt nok og vi må basere oss på brev som sendes fysisk, dette da for å sikre i størst mulig grad at personen som skal signere er den han/hun utgir seg for å være.

Kontrasignaturen derimot trenger ikke være bekreftet på brevnivå, og når en annen fra styret skal signere så vil man kunne få en midlertidig verifisering via SMS til det telefonnummeret han/hun har registrert i systemet.

Alternativet til denne løsningen hadde vært at Hyperion ble nødt til å innhente fysiske signaturer fra over 100 styreledere og tilsvarende kontrasignatur fra over 100 styremedlemmer. Det ville vært et logistisk mareritt og slukt store ressurser. Når vi drev med dette i min tid som leder husker jeg at når vi etter mye styr fikk inn signerte rapporter i posten, måtte vi sende mange i retur og be om ny signatur fordi det var små feil i medlemslistene, mangelfullt utfylte rapporter osv. osv. Heldigvis hadde vi den gang et håndterlig antall medlemsforeninger, men noe slikt ville rett og slett vært nærmest umulig å administrere med dagens størrelse på organisasjonen.

Men jeg vil gjerne gjenta at vi på ingen måte ønsker å gjøre dette mer tungvindt enn det må være og vi forsøker stadig å fikse på problemer, gjøre systemet mer brukervennlig og å sikre datakvaliteten på det som leveres. Vi jobber f.eks. nå med å lage sjekker som verifiserer at man har nok medlemmer under 26 år til å kunne levere godkjent rapport, at alle medlemmene har betalt minimumskontingent på 50 kr osv. De fleste problemene vi har nå er knytta til at styreledere ikke husker å skifte vervet over til nye styreledere som da ikke får brevkode/verifisering, eller styreledere som ikke bruker koden de får før den går ut på dato (alle kodene har dato med gyldighet av sikkerhetsårsaker). Nå som bugen AJ nevner er fikset skal alle dere som har fått avvist rapporten enkelt kunne signere på nytt når dere får brevkoden og blir verifisert etter riktig metode.

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.

Sist endret av Inge; 3/05-2010 kl 15:46
Svar med sitat
Gammel 3/05-2010, 20:57
Crowax78 sin avatar
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: HyperSys

Takker for info om hva som skjer, og håper eg snart kan sette meg tilbake å slappe av med viten om at årsraporten er levert
Svar med sitat
Gammel 11/05-2010, 15:10
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Hører fra HK i Akersbakken at man nå er på god vei til å få inn årsrapportene for i år. Alle som ikke har levert oppfordres til å gjøre det nå!

Må si at det er utrolig positivt at vi hadde første ringerunde for å purre på årsrapporter i april i år. Tidligere har dessverre de prosessene ikke kommet i gang før nærmere sommeren, og det er ikke få ganger jeg husker vi satt i august og jobbet knallhardt for å få inn de siste rapportene vi kunne før søknadsfristen til Fordelingsutvalget 1. september.

Så verden går virkelig framover, og etter hva jeg hører er det jo nesten ingen som synes HyperSys er vanskelig å bruke i år! Det er jo grenser for hvor enkelt man kan gjøre det med tanke på kravene som stilles til årsrapportene og medlemslistene, men jeg tror vi har funnet en løsning nå som nærmer seg så brukervennlig du kan få det.

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.
Svar med sitat
Gammel 11/05-2010, 16:47
Crowax78 sin avatar
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: HyperSys

Har fått levert den igjen nå, og så langt ikke fått noe annet en gokjent tilbake
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:50.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia