Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 1/07-2012, 12:39
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Drømmen om rollespill på Arcon

Jeg vil så gjerne at Arcon skal bli et sentrum for rollespill igjen. Nå er det ikke det - lurer nesten på om det spilles flere rollespill på HolmCon i løpet av en helg enn på Arcon, faktisk.

Her er noen av mine drømmer. Hva er dine?

Turneringer

- Det blir avholdt turneringer med scenarier innen Fabula, Draug og Itras By. Disse er klare i god tid - arbeidet med dem begynte rett etter fjorårets Arcon. Nå er de spilltestet og satt opp så de faktisk kan spilles av hvem som helst.
- Det er et tydelig, lett tilgjengelig og velorganisert løp med games on demand hvor folk kan komme, spille et (norsk? indie?-)rollespill i 1-3 timer, og ha en kul opplevelse.

Utgivelser

- Scenariene fra de norske spillturneringene er tilgjengelige for salg.
- Alle norske spillutgivelser er tilgjengelige for salg - Draug m/tillegg, Fabula m/tillegg, Itras By m/utskrifter av scenariene, Nørwegian Style, Imagonem, Playground, Knutepunkt-bøkene, Vandrerne (kom igjen nå, Øivind), Drømmernes Selskab.
- Utskrifter av forskjellige PDF-spill er tilgjengelige for salg for en rimelig penge - Archipelago, div rollespillpoesier...

Konkurranser

Spillskaperlaget kjører en overordnet konkurranse som deler ut premier for:
- Beste scenario eller rollespill basert på en norsk ide (f. eks. et nytt norsk rollespill, eller et Itras-scenarie)
- Beste andre scenario eller rollespill
- Beste innsats det siste året for rollespillmiljøet
- Beste jobbing på Arcon for rollespillmiljøet
Gammel 1/07-2012, 12:51
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Drømmen om rollespill på Arcon

Hva mener du med turneringer i rollespill?
Det er den delen av Arcon jeg aldri har syntes har fungert. Det er vanskelig å finne en god målestokk for å kåre hvilken gruppe som har hatt "best" spill. Man er prisgitt arrangør/scenarieforfatter, gm og medspillere. Og to komplett forskjellige grupper kan gjøre/ha det like bra.

Bortsett fra det så er jeg enig, vi trenger flere godt organiserte rollespill som skrives slik at flere kan lede dem og forberede seg før connen. Men det er opp til oss, er det ikke?

Innsamling og utgivelse av Arcon-scenarier har vært nevnt mange ganger, og var noe jeg trodde komiteen jobbet litt med å få til, men som ikke usannsynlig druknet det siste året i samme slengen som mye av programorganiseringen.
Gammel 1/07-2012, 12:56
matthijs sin avatar
Medlem

Standard Sv: Drømmen om rollespill på Arcon

"Turnering" sier jeg bare fordi det er det det kalles på Arcon - jeg vil ikke ha noen konkurranse i å spille rollespill, men vil at noen setter opp rollespilling.

Utgivelser: Selv har jeg ikke noe lyst at programkomiteen skal stå for utgivelse av moduler/spill. Det krever et eget skill set og en annen form for arbeidsprosess enn det gjør å sette opp et festivalprogram.
Gammel 1/07-2012, 12:58
matthijs sin avatar
Medlem

Forresten: Jeg vil ha TO turneringer innen hver av de norske rollespillene, bare så det er sagt.
Gammel 1/07-2012, 13:06
matthijs sin avatar
Medlem

Dette er jo fullstendig doable, jo mer jeg tenker over det. Det er ikke noe problem en gang. Jeg må bare koordinere greia.
Gammel 1/07-2012, 15:00
Questor Questor er offline
Medlem

Jeg drømmer om at jeg endelig får røsket fingrene ut av anus, og kommer meg ivei, samt arrangerer et par spill jeg brenner for. Gjerne noe bra svensk, som Trudvang, Svavelvinter, Noir, Kult eller Mutant:UA/Versjon Noll.

Nå ble det av familiære årsaker ikke mulighet til å få med seg Arcon i år, men jeg hadde det topp i fjor, og satser på å dukke opp neste sommer. I tillegg har jeg som trening bestemt meg for å arrangere minst to spill på Hexcon i år også, og håper jeg ser noen av nestorene på forumet der (gjerne med egne spill i bagasjen).
Svar med sitat
Gammel 1/07-2012, 15:04
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Dette er jo fullstendig doable, jo mer jeg tenker over det. Det er ikke noe problem en gang. Jeg må bare koordinere greia.
!!! ...dette sosiale media mangler slik "like"-funksjon jeg har blitt så vant med.
Gammel 1/07-2012, 18:23
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Flott initiativ, Matthijs! Vi trenger å skjerpe oss, tror jeg, med å skape ting for andre enn bare vennegjengen. Ta den litt ut, utfordre oss selv litt, finne nye spillere, vise frem hva vi har å by på ...
Sitat:
Opprinnelig postet av Questor Vis post
Jeg drømmer om at jeg endelig får røsket fingrene ut av anus, og kommer meg ivei, samt arrangerer et par spill jeg brenner for. Gjerne noe bra svensk, som Trudvang, Svavelvinter, ...
Du har allerede en påmeldt! Om du trenger plass å sove, har jeg det også! Kom!

Nå fosser regnet ned, og det lyner og tordner som om det var dommedag her, og jeg kan ikke annet enn å tenke at det er fantastisk rollespill-vær! JA, la oss alle spille rollespill til dommedag!
Gammel 1/07-2012, 20:32
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av Questor Vis post
Jeg drømmer om at jeg endelig får røsket fingrene ut av anus, og kommer meg ivei, samt arrangerer et par spill jeg brenner for. Gjerne noe bra svensk, som Trudvang, Svavelvinter, Noir, Kult eller Mutant:UA/Versjon Noll.

Nå ble det av familiære årsaker ikke mulighet til å få med seg Arcon i år, men jeg hadde det topp i fjor, og satser på å dukke opp neste sommer. I tillegg har jeg som trening bestemt meg for å arrangere minst to spill på Hexcon i år også, og håper jeg ser noen av nestorene på forumet der (gjerne med egne spill i bagasjen).
Må bare nevne at Kay Olssen og undertegnede arrangerte Kult i år. Si ifra hvis du vil ha tilsend scenariet.
Gammel 1/07-2012, 22:34
Questor Questor er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Du har allerede en påmeldt! Om du trenger plass å sove, har jeg det også! Kom!
For en hyggelig invitasjon Tomas, nå har jeg enda en grunn til å ta turen neste år!

Sitat:
Opprinnelig postet av HOT Vis post
Må bare nevne at Kay Olssen og undertegnede arrangerte Kult i år. Si ifra hvis du vil ha tilsend scenariet.
Å spille det scenarioet var faktisk noe av det som sto høyest på prioriteringslisten om jeg hadde kommet meg avgårde i år Haakon. Kunne godt tenkt meg å se på det om det er mulig ja.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:39.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia