Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 1/09-2012, 09:05
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Smile Snakk om Norsk samspill

Hei dere!

Da er prosjektet Norsk samspill i gang, med konkurransen. Rammer og regler for konkurransen er beskrevet HER, med presentasjon av den nye sjangeren lommelaiv. Håper det er mange som vil prøve seg, og levere bidrag innen fristen 1.november.

Helga 16-18.november har vi ei samling for spilltesting, idestorming og kåring av tre vinnere blant de spillene som er innlevert. Dette vil skje på Trikkehallen kulturhus på Kjelsås, Oslo (utenbys spillskapere får betalt reise og opphold). Samlinga er åpen for alle som har lyst til å prøve de nye spillene, og som kan tenke seg å være med på verkstedet der vi gjør dem enda bedre. Sett av de dagene allerede nå! Det blir en av denne vinterens mest spennende helger!

Det kommer mer info om dette prosjektet om ei ukes tid. Da vil materialet som er brukt i søknadene om støtte til prosjektet bli lagt frem. Prosjektet har et budsjett på 215.000 kroner. Det er innvilget støtte fra Spillskaperlaget, og det er søkt om støtte fra flere store fond for kultur.

Denne tråden er til for å snakke litt om konkurransen, og prosjektet, og den nye formen for laiv som er del av konkurransen; lommelaiv. Spill-ideer kan gjerne presenteres her også, om du har lyst til det; kanskje du trenger noen å jobbe sammen med?

Spre gjerne ordet! Snakk om opplegget, utfordre dine spillskaper/arrangør-venner til å lage noe! Vi satser på at dette blir en åpen skapende prosess, der flest mulig deltar, med spill og spørsmål.
Gammel 1/09-2012, 14:39
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Snakk om Norsk samspill

Syns dette høres veldig morsomt ut. Det kan være en utfordring å lage et slikt spill, men jeg tror også det kan være en bra boltreplass for nye og spennende ideer.

Hvordan er det med finansieringen - hittil er det kun støtte fra SSL, men du venter på svar fra andre søknader?
Gammel 1/09-2012, 15:29
Medlem

Takk for den! Fint at du syns det, Matthijs!

Jeg venter svar på søknader, ja. Sendte til Kulturrådet i dag, og har tre andre søknader inne. Og ennå har jeg et par søknader å sende.

Kommer til å søke om 215.000 kroner totalt, men prosjektet funker med noe mindre enn det (skimpe litt på diverse, men det går).

Og om vi ikke får støtte, har vi ikke tapt. Det er ingen fare for prosjektet; det bygger først og fremst på deltagernes kreativitet. Dersom vi klarer å lage interessante, morsomme, spennende, utfordrende rollespill, vil prosjektet være vellykket!

Jeg gleder meg til å se hva som kommer ut av dette!

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 1/09-2012 kl 15:30
Svar med sitat
Gammel 2/09-2012, 12:39
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Ja dette er en skikkelig utfordring og jeg håper jeg greier å finne tid til å få laget noe til dette som er godt gjennomtenkt. Temaet er vanskelig men likevel åpent - formatet blir også spesielt å prøve seg med.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 2/09-2012, 17:43
Medlem

Ja, jeg håper virkelig at temaet skal oppfattes som åpent. I den grad det er eit tema, er det vel at vi skriver om hva som helst, med ei lita rot i Norge eller nordmenn, eller med i hvert fall en liten tråd til noe norsk. Vi snakket om tema på en rollespill-salong hos Anders i våres, og da ble vi enige om at det ikke skulle settes til noen tid, nåtid, fortid eller fremtid, men være nøytralt i forhold til det. Og det tror jeg er fint. Det betyr jo at vi har en svært brei horisont å utfolde oss i.

Det som er utfordringen, for meg i hvertfall, er å fylle dette "lommelaiv"-formatet. Det blir spennende å se hva jeg får til der. Har ingen ideer akkurat nå, men de kommer vel. Må bare sette i gang høstens spillinger denne uka, før jeg setter meg ned med spillskapingen igjen.

Kanskje vi kan ta en nettprat neste søndag, Kjetil, for å hjelpe hverandre med idespruten? Kanskje det går an å sette opp noe slikt for flere også? Noen som vet det?
Gammel 2/09-2012, 18:52
omega1no sin avatar
Medlem

Vi kan ha en google hangout for alle som vil delta

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 2/09-2012, 23:25
Medlem

Er det på google+ ? Er nottopp registrert der, men kjenner egentlig ingenting til mulighetene ennå.

Hvordan virker det? Er det chat, eller er det skype-basert?
Gammel 2/09-2012, 23:59
omega1no sin avatar
Medlem

Hangouts er webchat over Google +, opp til 9 kan ha webchat samtidig og andre kan komme å se.
Så alle som er lystne til å delta på noe slikt kan sette det igang.
Google Dokumenter kan også deles over hangouts, og notater kan bli skrevet sammen under chatten. Veldig genialt oppsett.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 3/09-2012, 00:52
Medlem

Den høres god ut! Jeg er med!
Hva med neste søndag klokka 10.00 på formiddagen?
Kan du sette det opp!
Gammel 3/09-2012, 09:33
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Klokken 10:00 på en søndag morgen! Jeg blir med neste gang igjen

Satser på å skrive en lommelaiv i Jegerne-universet! Fin anledning til å jobbe med kommunikasjon av rollespill - sjangeren krever at man kutter ned til akkurat minimum av det man vil spillerne skal få med seg.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:25.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia