Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Utenlandske rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 27/02-2013, 11:28
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Spennende ting på Kickstarter: Alas Vegas

http://www.kickstarter.com/projects/...d?ref=gamerati

"Alas Vegas is the first new RPG in fifteen years from James Wallis, the man Robin D. Laws calls 'the godfather of indie-game design'. He's best known for the acclaimed card-game Once Upon a Time and the story-RPG The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen, and also for founding Hogshead Publishing, the company that published Warhammer FRP, SLA Industries, Nobilis and a slew of the first 'New Style' story-games including Puppetland, Pantheon, Violence and De Profundis. "
Svar med sitat
Gammel 28/02-2013, 08:53
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Spennende ting på Kickstarter: Alas Vegas

Interessant! Presentasjonen ser veldig bra ut. Et prosjekt som inngir tillit fra A til Å. Ikke rart at han lykkes i å dra til seg en haug med støtte. Bravo!

Kikket litt videre på mulighetene for å crowdfunde et norsk spill (les: det nye Fabula), og endte opp på sponsume.com. Så lovende ut med det samme, men når jeg søker på spill som er støttet der, finner jeg kun ett, og det har ikke fått et rødt øre i støtte.

Noen som vet om andre alternativer for norske spillskapere?
Gammel 28/02-2013, 08:54
trellian trellian er offline
Medlem

Kan ikke nordmenn bruke Kickstarter?
Gammel 28/02-2013, 10:10
Medlem

Du må være amerikanske statsborger for å bruke den amerikanske versjonen av Kickstarter, og britisk likedan for å bruke den britiske.

Jeg vil veldig gjerne finne et godt alternativ i Europa/Norge. Så langt er sponsume.com det beste jeg har sett; de har norske kroner som del av oppsettet, har allerede hatt to norske prosjekter inne, og har et nettsted som ser veldig bra ut. Kanskje det vil fungere helt greit ...
Gammel 28/02-2013, 10:19
Medlem

Men til Alas Vegas igjen:
- spillet er ikke helt min type rollespill, men det virker spennende likevel. Og jeg liker virkelig James Wallis! Han har jo gitt ut Warhammer, og det er en av mine favoritter. Så jeg har lyst til å støtte prosjektet bare fordi jeg syns en spillskaper som Wallis er bra å ha, og fortjener støtte, uansett hva slags spill han jobber med. Og jeg oppfordrer alle andre til å støtte ham også! Verden blir et bedre sted med slike spillskapere!
Gammel 5/03-2013, 11:00
Trencher Trencher er offline
Medlem

Standard Re: Spennende ting på Kickstarter: Alas Vegas

Hæ? Må du være Engelsk eller Amerikaner for å bruke kickstarter? Jeg har sponsa Warzone resscurection og en fyr som lager insekt alien miniatyrer, begge ba meg om å betale ekstra for portoen til Norge men jeg fikk betalt. Blir redd de ikke vil sende meg tingene mine nå men men det for tiden vise.
Svar med sitat
Gammel 5/03-2013, 11:23
Medlem

For å sette opp et prosjekt der må du være engelsk eller amerikaner.

De sier forståelig nok ikke nei takk til at andre nasjonaliteter sponser prosjektene.
Gammel 5/03-2013, 12:23
Trencher Trencher er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Spennende ting på Kickstarter: Alas Vegas

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
For å sette opp et prosjekt der må du være engelsk eller amerikaner.

De sier forståelig nok ikke nei takk til at andre nasjonaliteter sponser prosjektene.
Ja da burde vi ha noe lignende på norsk.
Svar med sitat
Gammel 5/03-2013, 18:46
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Interessant! Presentasjonen ser veldig bra ut. Et prosjekt som inngir tillit fra A til Å. Ikke rart at han lykkes i å dra til seg en haug med støtte. Bravo!

Kikket litt videre på mulighetene for å crowdfunde et norsk spill (les: det nye Fabula), og endte opp på sponsume.com. Så lovende ut med det samme, men når jeg søker på spill som er støttet der, finner jeg kun ett, og det har ikke fått et rødt øre i støtte.

Noen som vet om andre alternativer for norske spillskapere?
Indiegogo er en mulighet for oss i Norge.. og ja, veldig synd at Kickstarter ikke kan brukes internasjonalt... For det ligger enorme muligheter der...

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:22.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia