Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Åpent forum

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7/10-2006, 15:02
Ara sin avatar
Ara Ara er offline
Medlem

Standard Sv: Bankforbindelse for liten forening?

Sitat:
Opprinnelig postet av Sigurd Vis post
Støttes! Hyperion byttet fra Nordea fordi nettbanken var så ille. Jeg har ikke ord som kan beskrive mine negative assosiasjoner til den nettbanken.
Jeg har også vært borti den. Den er helt grusom! Enig med Sigurd i at den er ubeskrivelig dårlig.

Sist endret av Ara; 7/10-2006 kl 15:02
Svar med sitat
Gammel 7/10-2006, 15:59
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Sitat:
Opprinnelig postet av Sigurd Vis post
Sparebanken Bien er et hett tips. Genial nettbank!
Alle banker tilknyttet Terra benytter seg av samme nettbank som Bien. SKSF, som har konto i Lillestrømbanken nyter også meget godt av den fantastiske nettbanken som sparebankene i Norge har å tilby.
Gammel 8/10-2006, 13:49
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Inge Vis post
Postbanken, DnBNOR, Nordea og Fokus.
(Kremt...) Samt Sparebank1 Oslo og BNbank.
Og eventulet andre jeg måtte ha glemt.

Sparebank1 Oslo var, før en rekke oppkjøp, Landsbanken, og eid av LO. Mitt inntrykk er at denne historien har gitt banken litt bedre forståelse for hvilke behov en forening har, og Sparebank1 er i dag mitt førstevalg hvis jeg skal opprette en foreningskonto som stiller litt større krav til banken enn ren vaniljesmak, som for eksempel hvis vedtektene sier noe komplisert om signaturrett, eller hvis man bare må opprette kontoen nå, men ikke kan skaffe brønnøysundnummer før senere.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vokteren Vis post
Fantasy InLaiv kommer sannsynligvis ikke til å gå i bankfilialen spesielt ofte, det vi trenger er egentlig en nettbank og et VISA-kort.
Tenk på at gebyret for å ha nettbank sannsynligvis kommer til å utgjøre emr enn betalingsgebyrene.
Selv har jeg ikke brukt kort knyttet til noen foreningskonto som jeg har hatt ansvar for. Jeg er ikke sikker på om kort er tvingende nødvendig.

Sitat:
Det har kommet meg for øret at DnBNor tilbyr foreningskonto med tilgang fra privat nettbank, noen som har noen erfaring med dette?
Jeg bruker selv Postbankens løsning, med tilgang fra privat nettbank, til å holde rede på foreningskonti. Det virker.

Herman
Svar med sitat
Gammel 8/10-2006, 22:24
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Takk for alle tips. Jeg er ganske så sikker på at Fantasy InLaiv trenger et VISA-kort, når vi arrangerer laivern går det 30 000 kroner ut av kontoen på en uke...

Sparebank1, hvordan er de på gebyrer?
Svar med sitat
Gammel 10/10-2006, 09:15
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Jeg er ikke sikker på reglene for organisasjonskontoer, men Landkreditt-bank gir gebyrfritt VISA og gebyrfritt VISA electron til meg, nettbanken deres har jeg ikke hatt store problemer med. Den er også gratis.

Landkreditt har ikke filialer, noe som holder kostnadene deres nede og de pleier å vinne mange priser hver gang Norges beste bank kåres, men jeg vet ikke hvordan de ter seg ovenfor organisasjoner.
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Gammel 10/10-2006, 16:44
Vokteren sin avatar
Medlem

Url?
Svar med sitat
Gammel 11/10-2006, 00:08
masae sin avatar
masae masae er offline
Deploy the fleet. (Generalsekretær)

Google?
Gammel 11/10-2006, 02:30
Vokteren sin avatar
Medlem

Jeg fant jeg fant. Latskapen tok overhånd og spurte på forum først.
Svar med sitat
Gammel 12/10-2006, 11:34
olavstanly sin avatar
olavstanly olavstanly er offline
Medlem

I Valle Gathering bruker vi vår lokale Sparebank. www.valle-sparebank.no Denne banken er åpen for alle og er generelt lettvinn å ha med å gjøre.

Her får man som forening en gebyrfri brukskonto. Det vil si at man ikke betaler noen gebyrer i det hele tatt. Ikke for å opprette konto, ikke på nettbank, ikke på å betale regninger via nettbank, ikke årsgebyr på eventuelt kort eller gebyr på uttak i minibanker. Det vil heller ikke være gebyrer på en eventuell andre kapital/sparekontoer man oppretter i tilknytning til foreningen.

Det man behøver for å opprette en foreningskonto er bekreftet kopi av legitimasjom (bekreftet av politi eller liknende (ikke bekreftet av egen forening eller av en kamerat )) av de som skal disponere kontoen, organisasjonsnummer (skaffes greit fra brønnøysund) og sende med kopi av vedtekter og styrevedtak hvor det går frem hvem som skal disponere konto. Man får da konto og nettbank. (Det er lurt å legge ved et brev om at man ønsker å opprette en foreningskonto med nettbank )

Når det gjelder kort på en slik konto må dette registreres på en person, dette mener jeg gjelde uansett hvilken bank som benyttes. Det betyr at hvis man bytter person som skal diponere kontoen hvert år, så må man også bytte kort hvert år. Mange banker også valle sparebank er noe skeptiske til å gi ut VISA kort som kan virke som et kredittkort til nye kundeforhold. Men vanlig bankkort og VISA elektron er ikke noe problem å få så snart det står penger på konto.

Hvis foreningen ikke er registrert i brønnøysund så kan man opprette konto på seg selv i Valle Sparebank. Fremgangsmåten blir som over med at man sender inn bekreftet kopi av legitimasjon. Det koster ikke noe å ha konto, og all betaling som skjer over nettbank er fremdeles gebyrfrie. Så i praksis er det bare hvis man skal ha kort at det da blir gebyrer på dette.

Valle Sparebank er en Terra-bank så nettbanken er nok kjent for mange.
Gammel 15/10-2006, 15:39
Vokteren sin avatar
Medlem

Det ble faktisk Landkreditt Bank, som Magnar anbefalte. De var helt ekstremt billige, og hadde god innskuddsrente. Virket også greie å ha med å gjøre når jeg sendte dem mail.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:43.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia