Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 29/01-2008, 00:42
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard R.I.S.K. Runde 4 - regler

R.I.S.K.

Rollespill.nets Intensive Spillskaper Konkurranse
IV
Smaken av blod

Det har ikke vært et godt nytt år før RISK konkurransen har gått av stabelen. Den 4. februar begynner moroa/slitet(stryk det som ikke passer). Konkurransen går ut på å skrive et rollespill på en uke. Det er faktisk mulig, bare sjekk ut disse flotte spillene på Imagonem.

Årets vinner vil få tilbud om å være med i et R.I.S.K.-hefte. Et hefte har blitt utgitt tidligere med vinnerne fra de to første konkurransene. Det vil si at det neste heftet vil inneholde vinnerne av beste spill fra i år og i fjor.

I tillegg vil vinnerne av underprisene: Presentasjonsprisen 2008, Nyskaperprisen 2008 og Introduksjonsprisen 2008 få være med i heftet.
Det betyr at det er gode sjanser for å bli med altså - men husk, det er vinneren av beste spill som vil få mest oppmerksomhet. Rett skal være rett!

Jeg vil delta. Hva gjør jeg?
Hvis du vil delta trenger jeg en mail fra deg slik at du kan få et kandidatnummer. Bidragene skal leveres anonymt med dette kandidatnummeret.

Når jeg har levert, hva skjer da?
Når fristen for å levere er ute begynner avstemningen. Du skal rangere de 5 beste spillene på denne måten: 5 poeng til det du mener er best, 4 til det nest beste osv. Dette sender du til meg på mail. I tillegg nominerer du et spill til hver av disse underprisene:

Introduksjonsprisen 2008
  • Forklaring: Hvilket spill mener du har størst potensiale til å friste nybegynnere til rollespillhobbyen? Nominer det spillet du helst ville presentert for dine ikke-rollespillende venner.
Nyskaperprisen 2008
  • Forklaring: Hvilket spill har det mest originale konseptet i år? Er det et spill som fikk deg til å redefinere hva du trodde om rollespill?
Presentasjonsprisen 2008
  • Forklaring: Hvilket spill klarer best gjennom teksten å formidle hvordan spillet skal spilles? Dette har ingenting med lay-out å gjøre, men hvor godt forfatteren klarer å gripe deg som leser.
Jeg ønsker feedback på mitt spill!
Alle deltagere vil få tilsendt en mail av meg med navn tre spill de skal gi feedback på. Dette gjøres i R.I.S.K. forumet her på rollespill.net. På den måten sørger vi for at alle får tilbakemeldinger på sitt spill. Det er så klart lov å diskutere alle spillene så mye dere vil, men med denne løsningen sørger vi for at ingen havner helt i skyggen.

Når blir vinneren annonsert?
Avstemningen vil foregå i akkurat en uke, altså til den 18. februar. Resultatet vil bli annonsert her på forumet så snart jeg har lagt sammen stemmene.

Regler

Ditt spill skal være:

* En fersk ide. Ikke bruk en gammel ide som du har ønsket å gjøre noe med lenge. RISK konkurransen skal fungere som et eksperiment, og ikke en unnskyldning til å bli ferdig med et gammelt prosjekt.

* Spillet kan være hvor langt du vil. Men, det er smart å begrense lengden da spillene skal vurderes av forumbrukerne og stemmes på. Et sideantall på 2 til 10 sider anbefales. Vinnerne de to foregående årene har vært på så lite som 3 og 4 sider.

* Spillbart og komplett. Meningen skal være at spillet skal kunne leses av en uinnvidd, og gjennom informasjonen presentert, lære seg hvordan spille. Det er ikke lov å bruke et system som allerede eksisterer.

* I doc, pdf eller txt format. Det trengs ikke være konvertert til pdf format allerede. Når spillene legges ut på hjemmesiden vil de være i pdf format for lettere gjennnomlesning. Hvis du satser kraftig på layout vil jeg anbefale å konvertere til pdf før du sender det til meg, da endel kan bli tapt i overføring til en annen PC.

VIKTIG: gmail takler maks 10 mb store filer. Hvis du bruker mye grafikk må du sørge for å komprimere pdf-en før du sender den til meg.

Dersom du ønsker å bruke bilder i spillet ditt må du bruke egenprodusert grafikk. Det er ikke lov å bruke bilder fra nettet. Dette spillet skal alene være ditt produkt. Dersom du ønsker å bruke en ekstern til å lage grafikk, må jeg opplyses om det på forhånd. Husk å kreditere grafikeren i teksten.

Konkurransen varer i akkurat en uke. Bidrag må være på min e-mailkonto før midnatt den 10. februar.

Min mailadresse er michaelsollien <AT> gmail <DOT> Com
I temafeltet skal du skrive ditt navn, kandidatnummer og navnet på bidrag.
F. eks: "Michael Sollien, kandidat 3, Zombiesplatterpunkspillet".

OBS! Denne teksten kan bli redigert. All redigering vil være i rød skrift. Husk å sjekke denne posten før konkurransen begynner, da det kan ha skjedd endringer.

Firetop Mountain

Sist endret av Gorby; 29/01-2008 kl 00:55 Begrunnelse: Mangler, mangler og atter mangler
Svar med sitat
Gammel 29/01-2008, 00:59
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 4 - regler

Som dere kanskje ser, så gikk jeg for en variant av tidligere års avstemning. Jeg beholdt likevel grunnideen om at alle vil få tre spill de skal gi feedback på.

Jeg mener underprisene har fått en velfortjent ansiktsløftning.

Kjør debatt!

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 29/01-2008, 08:24
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Spennende.

Så vi prøver på anonymitet igjen? Da vil jeg minne folk på at veldig ofte blir filene stemplet med navn og dato av tekstbehandlingsprogrammer (som feks Word) og av PDF-snekrere. Sjekk dette før dere sender ut. Sist ble jeg lettere overrasket da jeg åpnet RISK-mappa mi, og Windows fortalte meg hvem som hadde skrevet hva. Vanskelig å late som om jeg ikke visste det deretter...

Offentliggjør gjerne listene over hvem som skal levere feedback på hva! Det er fint for dem som skal bli feedbacket, og gir også litt ekstra insentiv til å levere feedback. Men gjør det etter at bidragene er levert, så man ikke sitter og ubevisst skriver for feedbackerne sine...

Liker veldig godt presentasjonsprisen! Og formuleringen: "Er det et spill som fikk deg til å redefinere hva du trodde om rollespill?" - man stemmer ikke på hva som "gjør noe nytt for feltet", men noe som endrer hvordan man selv tenker, som person. Det er veldig bra, tror jeg.
Gammel 29/01-2008, 14:05
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

!!R.I.Z.K!!

Tazty!
Sitat:
Opprinnelig postet av Gorby Vis post
Dette spillet skal alene være ditt produkt.
Kan man zamarbeide?

Sist endret av Ole Peder Giæver; 29/01-2008 kl 14:06
Svar med sitat
Gammel 29/01-2008, 14:30
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
Kan man zamarbeide?
Ja da! Klabbern.
Sitat:
Offentliggjør gjerne listene over hvem som skal levere feedback på hva! Det er fint for dem som skal bli feedbacket, og gir også litt ekstra insentiv til å levere feedback. Men gjør det etter at bidragene er levert, så man ikke sitter og ubevisst skriver for feedbackerne sine...
Jepp. Smart.

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 30/01-2008, 11:47
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 4 - regler

Har vi ikke pleid å ha to uker til lesing og avstemning tidligere?
Gammel 30/01-2008, 12:02
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Det har vel variert. Men en uke kan fort bli for kort tid dersom det kommer inn mange (og lange) bidrag.
Gammel 30/01-2008, 17:52
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Sitat:
Har vi ikke pleid å ha to uker til lesing og avstemning tidligere?
Det er jo en god stund siden sist gang, så jeg husker faktisk ikke. Folk blir vel litt utålmodige om det er 2 ukers avstemning?

Firetop Mountain
Svar med sitat
Gammel 2/02-2008, 00:23
Martin Bull Gudmundsen sin avatar
Martin Bull Gudmundsen Martin Bull Gudmundsen er offline
Medlem

Standard Re: R.I.S.K. Runde 4 - regler

Har bladd bakover, det har vært to uker hver eneste gang. Jeg synes én uke på å lese ordentlig gjennom ti til tjue spill er i aller minste laget...
Gammel 2/02-2008, 20:51
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Enig med godeste Martin. Noen av oss har andre ting å gjøre enn å lese rollespill på dagtid. Jeg vet det er vondt å høre, men sånn er det bare.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:19.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia