Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 4/02-2010, 17:58
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Standard Småbiter fra din spilling Feb 2010

Det er februar. Ny måned, ny tråd.

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 6/02-2010, 14:10
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Standard Sv: Småbiter fra din spilling Feb 2010

Følget reiser over steinslettene. Goldt, åpent steppelandskap fullt av kampesteiner. Bare fuglene rører seg høyt på himmelen.

Det har alltid vært en steinslette her, så langt tilbake historiebøkene strekker seg. Ingen har lagt den under plogen, erobret den eller utkjempet slag på den. Uvanlig i en verden full av altomveltende magi, helter og monstre.

Så: Foran dem ligger en enorm, fersk jordvoll. Ved den ene enden står to kampesteiner store som hus løst balansert oppå hverandre. En grov blokk med jern på størrelse med en godt voksen hest ligger under den; ut av blokken stikker et splintret tre.

En lyd som torden og fjerne oksebrøl høres ved horisonten.
Svar med sitat
Gammel 6/02-2010, 14:43
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

GURPS Traveller Interstellar Wars

Jane skjenker whisky mens hun i øyekroken betrakter sin eldste sønn Bejamin, som sitter i sofaen og kikker ut av vinduet på den lysende, blinkende New York-kvelden der ute. Det går lenge mellom hver gang han besøker henne, og hun er vant til det, men det føles likevel spesielt hver gang han er hjemme. Særlig nå, fordi Jordan, den yngste av de tre guttene hennes, også er det. Akkurat nå er Jordan i dusjen, og Jane benytter anledningen. Hun gir Benjamin et glass.

"Du har ikke... truffet noen siden sist, da?" spør hun. Grimasen sønnen skjærer forteller henne at han ikke har det, og ikke egentlig vil snakke om det. Han er en Free Trader-kaptein, egenrådig og karismatisk. Han ville ikke hatt noen problemer med å skaffe seg kvinner; hun mistenker at det er mest det at han ikke vil binde seg.

Han er bare fem og tredve, tenker hun. Hell i kjærlighet går ikke akkurat i arv i denne familien. Guttenes far døde allerede da Benjamin var nitten, Philip sytten, og Jordan tretten. Benjamin har allerede vært gift to ganger. En gang i fylla med ungdomskjæresten - det tok slutt seks måneder etterpå - og den siste gangen for ti år siden, med kvinnen Jane virkelig trodde skulle få sønnen til å slå seg til ro. Og kunne gjort det også, tenker hun. Hadde bare barnebarnet mitt fått leve. Og nå, hver gang hun spør Benjamin om kjærlighetslivet hans, hver gang hun føler for å si at hun virkelig ønsker seg en svigerdatter og et barnebarn eller to, føler hun et lite stikk i hjertet når hun møter blikket hans og ser at han vegrer seg. Så kompenserer hun ved å heller mase enda mer på de to andre sønnene, men til ingen nytte. Hun vet at de ikke er modne for det. Med et nesten uhørlig sukk drikker hun en liten slurk av sin egen whisky og setter seg ned.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere

Sist endret av Gru; 6/02-2010 kl 14:43
Svar med sitat
Gammel 9/02-2010, 14:56
Kapsberger Kapsberger er offline
Medlem

Alvespeideren forlater sine menneskevenner håpløst omringet, presser seg mellom motvillige vakter inn i generalenes telt og roper:
- "Stop! Vi må ikke gå til krig mot menneskene!"
Hans bror, krigslederen, sier med kald stemme:
- "Ignorer mitt søsken. Han er kasteløs. Hans ord er verdiløse."
Speideren stormer frem til bordet generalene er samlet rundt og slår en hvit benfløyte ned i bordflaten.
- "Min bror står i ledtog med menneskenes hogstherren! Se her! Jeg fant min brors tryllefløyte i hendene på ham!"
En pinlig stillhet sprer seg blandt generalene. Speiderens bror ler nervøst, og kaster så et blikk mot teltåpningen hvor lyden av kamp slipper inn.
Svar med sitat
Gammel 13/02-2010, 18:34
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Småbiter fra din spilling Feb 2010

Wheel Of Time
Innholdet i boken Valena fant på rommet sitt var ille nok. En bok med forbuden kunnskap, men tross alt så kunne hun bare si rett ut at hun ikke hadde tatt den og Edene ville sørge for at hun ble trodd. Det som både Valena og Warderen hennes Jander fant bekymringsfult var at noen hadde vert inne på rommet hennes og etterlatt en forbudt bok, og de vite ikke hvorfor.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 14/02-2010, 01:24
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

GURPS Traveller Interstellar Wars

"Amelia!" Pappa roper.
"Hva er det?" svarer Amelia. Hun er sytten år og eier verden. Hva er det nå foreldrene skal mase og rope sånn for?
"Det er noen på døra som vil snakke med deg!"
"Ja... jeg kommer!" Men hvem kan det være, tenker hun idet hun tusler ned trappa fra andre etasje.

Like utenfor utgangsdøra står en mann i tredveårene med en perm i hendene. Han er ordentlig kledd, i mørk skjorte og dressbukser, og en vintage skinnjakke. Han smiler forsiktig til henne. Øynene hans er mørke, vennlige. Både hår og skjegg er frisert, men hun aner antydningen av krøller i begge. "Hvem er det?" spør hun faren. Faren rekker ikke svare.

"Mitt navn er Moore," sier mannen på trappa. "Jeg utfører en undersøkelse for Instituttet for Seksuell Helse. Kunne du vært så vennlig å svare på noen spørsmål? Jeg lover at det ikke vil ta lang tid." Han smiler igjen.
"Var ikke dere på skolen vår for bare en måned siden?" spør Amelia. Hun husker de kjedelige spørreundersøkelsene. Bare avkrysning på avkrysning.
"Jo, det stemmer," sier han. "Dette er en oppfølging av undersøkelsene vi gjorde da."
"Greit." Hun himler med øynene. "Vi går ut i hagen, da."
"Javel?" skyter pappa inn.
Før Amelia rekker å si noe om hvor teit han er, lener herr Moore seg inntil farens øre, og sier - akkurat høyt nok til at Amelia hører det: "De forstår, kjære Dem, at tenåringer ikke nødvendigvis vil svare sannferdig når foreldrene er i nærheten. Det fører til feil i opplysningene. La henne få ha privatlivet sitt."
Amelia blir stum et øyeblikk. For en ting å si! Men det virker som om pappa faktisk synes det høres fornuftig ut, for han nikker bare og går inn på stua.

"Jaha - la oss få det unnagjort," sier hun og tar med herr Moore bort til hekken der hun har gjemt unna pakken med sigaretter. Hun plukker ut en og tenner den, tar et par drag uten å si noe mens Moore åpner permen sin og klikker på en kulepenn. Spørsmålene han stiller er akkurat så infantile som Amelia mistenkte. Som om hun er fremmed for seksuell aktivitet - makan. Hun er jo faktisk sytten. Ikke lenger et barn. Faktisk har hun flere forhold bak seg, noe hun også opplyser om når Moore spør, men han lar seg ikke sjokkere. Bare noterer i permen. Så begynner spørsmålene å bli mer tilspissede. Det tar noen minutter før Amelia merker at de leder mot noe hun gjerne ikke snakker om - forholdet hennes til den førti år eldre boksemanageren JJ Hernandez.

"Hør - hva er det du egentlig vil?" spør hun mistenksomt. Hun er på sin andre sigarett nå, og hun tar et nervøst trekk før hun slipper den på gresset og tråkker på den.

"Det er på tide å fortelle sannheten." Moore lukker permen og tar den under armen, stikker pennen i lommen. Han sukker og ser seg raskt omkring. Så ser han henne i øynene og sier: "Ikke gjør noen brå bevegelser. Vi vet ikke hvem som holder oss under oppsikt. Jeg er en bekjent av Hernandez. Noe har skjedd ham, og vi vet ikke om de som står bak kjenner din kobling til ham."
"Hvem faen er du?" Amelie senker skuldrene. JJ har lært henne å bokse. Hun vet ikke hva denne Moore vil, men hun må være klar for alt.
"Hvem jeg er, har ingen betydning," sier Moore. "Og ikke prøv å dra til meg. Jeg vet hva du driver med. Det er ikke jeg som er fienden din, Amelia."

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 15/02-2010, 10:36
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Ridder Verias stormer inn i storsalen foran sin blodige patrulje. 'Noe må gjøres med de feige Cornwallridderene, de falt oss i bakhold'.

Ridder Pedivere og Caradoc kikker på hverandre. Her er det nok ett spørsmål om hvem som falt hvem i bakhold. Verias har prøvd å rekruttere dem i å tilrane seg land i det okkuperte Cornwall, han har fått mange venner og det vil koste dyrt å stå for rettferdigheten i dag. En avgjørelse taes og Pedivere reiser seg opp.
---
Verias står igjen som seierherre etter tvekampen som nå beviste hans uskyld i anklagene Pedivere og Caradoc reiste mot ham. Cornwallridderene som vitnet mot han henges for å ha angrepet okkupasjonsmakten, og mange kommer til å følge når Verias og hans kumpaner får utøve den sterkestes rett på det okkuperte landet.
Svar med sitat
Gammel 5/03-2010, 05:08
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Den brautende skalden Umathkar måtte trå til når våre helter sto frem for gudinnen/fjellet Kerofin. Han måtte rett og slett til persj og behage gudinnen med kjønnslig omgang.
Fra dette gikk han ikke umerket. De han senere hadde sex med fikk sin livs nytelse, men hanselv fikk ikke noe glede av det.
Umathkar spøker først om dette, men det går etterhvert inn på ham.

Ved en senere anledning er våre helter i sosialt lag med en gruppe centaurer. I sitt stille sinn tenker Umathkar at med en centaur hoppe hadde sikkert ikke forbannelsen slått til. Det var bare en streiftanke, en uskyldig løs ide som ikke var alvorlig ment. Men når først tanken er tenkt, så får han den rett og slett ikke ut av hodet. Han går og kverner på den halve kvelden, før han så skrider til verket. Han tenker som så at centurer kan sikkert sjarmeres som andre kvinnfolk, og skrur på for fullt monn. Og jammen får han ikke hele to hopper med seg i halmen.

En hel del høylytt vrinsking, "pro'ing" og kreativ gymnastikk senere sitter Umathkar trist tilbake med hodet i hendene og albuene på knærne.
Kerofin gjorde en grundig jobb med den forbannelsen.

Kanskje hvis han prøvde seg med menn istedenfor kvinner...

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 5/03-2010, 14:50
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

syke syke mennesker

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 24/03-2010, 17:10
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaare Berg Vis post
syke syke mennesker
En hedersbetegnelse, I'm sure. Og en ny sig-line

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:19.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia